بهرام سرمست در حاشیه بازدید از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ورودی‌های هشت‌گانه استان، ضمن تبریک روز میلاد امام حسین(ع) و اعیاد شعبانیه، اتخاذ تصمیمات مناسب در زمینه کنترل ورودی های فرعی قم را مورد توجه قرار داد و افزود: بر اساس اولویت‌بندی صورت گرفته نیروی انتظامی این مبادی را نیز پوشش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش و تعامل نیروهای انتظامی و امدادی استان در اجرایی کردن این طرح، نشان از جدیت و عزم راسخ استان در شکستن زنجیره شیوع کرونا در قم است.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با تاکید برآمادگی نقاهتگاه یاوران حضرت مهدی(عج) برای نگهداری از افراد مشکوک گفت: در کنار اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، این مرکز برای نگهداری و ارائه خدمات بهداشتی مناسب به همشهریان عزیز که در بازگشت به قم و در آزمایش غربالگری مشکوک به بیماری کرونا باشند، آمادگی کامل دارد.

سرمست با بیان جدیت و اهتمام مدیریت استان در پیشگیری از بروز موج دوم ویروس کرونا در قم، گفت: خوشبختانه مردم همکاری بسیار خوبی در زمینه قرنطینه خانگی دارند و لازم است به افرادی که نسبت به این موضوع مهم کوتاهی می کنند، برنامه های فرهنگی و آموزشی مناسب ارائه شود.

وی با تاکید بر لزوم بازگشت همشهریان‌ به قم و ارجاع افراد غیربومی به شهرهای خود گفت: تیمی کامل از کارکنان ثبت احوال، هلال احمر، نیروی انتظامی و راهداری در مبادی ورودی و خروجی قم مستقر بوده و براساس پلاک خودرو، بیمه نامه و شماره ملی این موضوع را مدیریت می کنند.

طرح محدودیت رفت‌وآمد از ساعت ۲۴ بامداد روز هشتم فروردین‌ماه جاری در تمام ورودی‌های استان آغازشده و تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد.

در اجرای این طرح ملی هم‌اکنون عوامل پلیس‌راه استان، شهرداری، راهداری، جمعیت هلال‌احمر و عوامل انتظامی و سازمان ثبت‌احوال استان در هشت ورودی اصلی قم مستقرشده و مشغول فعالیت هستند.

در طرح مذکور، از بامداد امروز فقط به خودروهای با پلاک‌ بومی استان قم و یا خودروهایی که بیمه‌نامه و یا شماره‌ملی رانندگان آن‌ها صادره از استان قم باشد، اجازه ورود داده‌شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ تن در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ تن رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ تن نیز بهبودیافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از این ویروس در کشور گفت: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۲۹۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و درمجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید۱۹ در کشور تا ۸ فروردین ۹۹ در کشور به ۳۲ هزار و ۳۳۲ مورد افزایش یافت.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.