پرهیز از سفر غیرضروری

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: از همه ملت عزیز تقاضا دارم نسبت به رعایت تمامی موارد درخواستی از سوی مسئولان بهداشت و درمان، از جمله ماندن در خانه و پرهیز از هرگونه سفر غیرضروری، دقت ویژه نمایند.

وی افزود: ملت بزرگ ایران؛ در این ایام که، مردم ما در تلاش و تکاپوی تحویل سالی نو و تدارک دید و بازدیدها بودند، بلیه‌ای عالم‌گیر، آرامش همگان را سلب نمود؛ در این شرایط ویژه همه شما عزیزان را به توجه جدی به خطر این بیماری با حفظ خونسردی کامل جلب می‌نمایم.

تقدیر جامعه مدرسین حوزه علمیه از مدافعان سلامت

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با صدور بیانیه ای از مدافعان سلامت در مجموعه‌های بهداشتی، درمانی و طلاب جهادی تقدیر کرد.

دراین بیانیه آمده‌است:‌ شیوع ویروس واگیردار کرونا در کشور و ابتلای شماری از هموطنان به این ویروس جدید و جان‌باختن تعدادی از اقشار مختلف مردم عزیز موجب حزن و اندوه شده است؛ در این میان، ایثار و همدلی مومنان و همراهی با مجاهدت‌های شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران و کارکنان در مراکز درمانی صحنه‌هایی زیبا و پرافتخار در کشور رقم زده است.

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا

استاندار قم، بر ضرورت به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها به‌منظور ترغیب مردم به‌مشارکت در طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا تاکید کرد.

بهرام سرمست در جلسه ستاد پشتیبانی، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، با اشاره به‌اهمیت اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا افزود: فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه از ظرفیت‌های موجود برای اجرای همگانی طرح اقدام کنند.

اجرای برنامه‌های نوروزی و نیمه شعبان مسجد جمکران در فضای مجازی

معاون فرهنگی مسجد جمکران، با بیان ‌اینکه تعطیلی این مکان مقدس برای قطع زنجیره کرونا به معنای توقف فعالیت‌های فرهنگی میعادگاه منتظران نیست، گفت: برنامه‌ها و آیین‌های قرائت دعای کمیل و توسل و ندبه این مسجد در فضای مجازی دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی افزود: این مکان مقدس هرساله در ایام نوروز و نیمه شعبان میزبان خیل عظیم زائران بود، اما در پی شیوع ویروس کرونا این مسجد به‌منظور قطع زنجیره شیوع و ابتلا اعلام کرد همه آیین‌ها و اجتماعات تا اطلاع ثانوی تعطیل است و درهای آن نیز بسته شد.

۱۶۰ گروه جهادگر بسیجی در مبارزه با کرونا

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم گفت: ۱۶۰ گروه جهادی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی درمیدان مبارزه با کرونا درقم به فعالیت می‌پردازند.

سرهنگ پاسدار علی دستوری درگفت وگویی افزود: سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) به درخواست دانشگاه علوم پزشکی با حضور ۱۶۰ گروه جهادگر بسیجی در۶ محور اصلی وارد میدان مقابله با ویروس کرونا شده است و تا نابودی این ویروس منحوس پای کار خواهند بود.

سهم نخبگان با انجام پژوهش‌های علمی در مقابله با کرونا

پژوهشگر نمونه کشور گفت: نخبگان دراین شرایط با انجام تحقیقات علمی و ایجاد زیرساخت‌های فناورانه برای تولید محصولات بهداشتی مورد نیاز مردم،‌ سهم خود در مقابله با ویروس کرونا را ایفا می‌کنند.

علیرضا باباخان روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نخبگان با تمام توان وارد عرصه ساخت پادتن و داروی موثر برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا شدند و در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

شهردار قم خواستار لغو تحریم‌های ظالمانه دارویی آمریکا علیه ایران شد

شهردار قم، در پیامی تصویری که به زبان انگلیسی آن را منتشر کرده، با انتقاد از تحریم دارو و تجهیزات پزشکی ایران توسط رییس جمهوری آمریکا،خواستار لغو این تحریم‌ها برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا شده‌است.

سید مرتضی سقاییان نژاد در این پیام آورده‌است: پیامی برای شما دارم، برای کسانی که به انسانیت اهمیت می‌دهند و کسانی که به حقوق بشر توجه می‌کنند، چه تفاوتی میان رویکرد ترامپ و ویروس کرونا نسبت به ملت ایران وجود دارد؟ هر دو مردم ایران را می‌کشند.

نامه ۱۸۰ فعال رسانه‌ای به سران قوا پیرامون کرونا 

بیش از ۱۸۰ فعال رسانه ای استان پیرامون مسائل مربوط به شیوع ویروس کرونا در قم و به‌ویژه موج قم‌هراسی به سران قوا نامه نوشتند.

واکنش اصحاب رسانه قم از آنجا شروع شد که نه تنها در شبکه های اجتماعی بلکه توسط برخی چهره ها و نمایندگان مجلس نیز این بحث مطرح شده که قم منشا پیدایش و انتشار ویروس در سطح کشور و در واقع مسئولیت مدیریتی و اخلاقی شیوع این بیماری در سراسر کشور بوده است.

پویش هنرمندان قمی: «در خانه بمانیم، کتاب بخوانیم»

جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان قم با انتشار کلیپ‌های صوتی و تصویری مردم استان را برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و استفاده بهینه از اوقات فراغت ایجادشده به پویش در خانه بمانیم کتاب بخوانیم دعوت کردند.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با اشاره به اجرای این پویش گفت: این طرح با توجه به شرایط ایجاد شده در رابطه با گسترش بیماری کرونا، و همکاری کتابفروشی‌ها برای تسهیل شرایط ماندن مردم در خانه انجام می‌گیرد.

بازرسی از ۴۴۰ داروخانه‌ و مرکز فروش تجهیزات پزشکی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم؛ با اشاره به انجام ۴۴۰ بازرسی از داروخانه‌ها و مرکزهای فروش تجهیزات پزشکی قم در بازه زمانی اول تا ۲۶ اسفندماه جاری گفت: در مجموع ۴۵ پرونده تشکیل و ۶۳ تخلف کشف شد.

محمود سیجانی در گفت‌وگویی افزود: در این بازرسی‌ها تعداد ۶۵ هزار ماسک، ۵۰۰ بطری محلول ضدعفونی‌کننده و هشت هزار دستکش کشف شد و در حضور بازرسان الزام به عرضه صورت گرفت.

نگرانی از پیک دوم بیماری کرونا در فروردین‌

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان این‌که درحال حاضر آمار بستری‌های استان بر اثر ویروس کرونا گفت: نگران هستیم درفروردین‌ماه سال آینده به‌خاطر مسافرت‌های نوروزی آمار مبتلایان به این بیماری افزایش یابد.

محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم افزود: یک‌ هفته‌ای است که ورودی و خروجی استان در زمینه بیماری کرونا به وضعیت تقریبا ثابت رسیده است.

بستری شدن ۷۷۰ تن به علت کرونا در بیمارستان‌ها

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تا ساعت ۱۴ روز ۲۸ اسفندماه جاری ۷۷۰ تن در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی‌ابن‌ابیطالب(ع) و شهید بهشتی شهر قم بستری هستند.

علی اِبرازه در گفت‌وگویی افزود: نگران پیک دوم بیماری کرونا و عدم رعایت مردم در ایام عید نوروز هستیم و درخواست می‌کنیم که همه مردم رعایت کنند و تبریک عید را به‌صورت مجازی انجام دهند.

ثبت‌نام ۸۱ هزار تن در سامانه خوداظهاری سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تاکنون بیش از ۸۱ هزار تن از شهروندان قمی در سامانه خوداظهاری سلامت ثبت نام کرده‌اند.

سیامک محبی روز چهارشنبه در این باره افزود: از میان جمعیت غربالگری شده ۱۹ هزار و ۸۰۱ تن نیازمند پیگیری و چهار هزار و ۹۰۴ تن نیازمند پیگیری فوری بوده‌اند که این آمار نشان می‌دهد، وضعیت سلامت مردم باید با سرعت بیشتری بررسی شود.

تعطیلی برخی از شغل‌ها به خاطر کرونا

محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم درجلسه ستاد تنظیم بازار استان قم گفت: واحدهای صنفی که در گسترش شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی دارند؛ مانند آرایشگاه‌های زنانه، کافی‌نت‌ها و چایخانه‌ها تعطیل شدند. 

به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت عصر روز ۲۸ اسفند اعلام کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ تن در کشور به‌طور قطعی به‌ویروس کرونا مبتلا شده و یکهزار و ۱۳۵ تن به‌علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۷۱۰ تن نیز بهبود یافته‌اند.

به گفته علی ابرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم در روز چهارشنبه؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ تن به ویروس کرونا مبتلا و آزمایش آنها مثبت اعلام شده است که با آمار روز ۲۸ اسفندماه جاری، تعداد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده و ثابت شده است، در این استان ۱۰۷۴ تن هستند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.