آیت‌الله حاج سید هاشم بطحایی گلپایگانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری سحرگاه امروز - دوشنبه- در بیمارستان شهید بهشتی قم بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.  به همین مناسبت مقامات و شخصیت‌های کشور در پیام‌هایی درگذشت این عالم فاضل و مهذب و استاد گرانقدر حوزه و دانشگاه را تسلیت گفتند.

آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز تاسف و تاثر از درگذشت آیت الله بطحایی در پیامی اظهار داشت: وی عمر خود را مصروف خدمت به نظام اسلامی، ترویج معارف اهل البیت «علیهم السلام» و تدریس در حوزه و دانشگاه کرد. اینجانب ضمن عرض تسلیت محضر رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید، حوزه علمیه قم، شاگردان و ارادتمندان وی و خانواده آن مرحوم، علوّ درجات وی را از خداوند متعال مسألت دارم.

رییس قوه قضاییه ارتحال آیت‌الله بطحایی را تسلیت گفت

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه و نایب رییس مجلس خبرگان رهبری در پیامی با تسلیت رحلت نماینده مردم تهران در این مجلس تصریح کرد: درگذشت آیت‌الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی، موجب تاثر و تالم شد.

وی افزود: فقدان این چهره خدوم و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفته، برای آن مرحوم علو درجات و همنشینی با اجداد مطهرشان و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

دارای کارنامه‌ای درخشان از مبارزات انقلابی و مجاهدات علمی

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پی درگذشت عضو مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی اظهار داشت: آن عالم فرزانه از جمله تربیت‌شدگان مکتب امام راحل (قدس سره) و از یاران بااخلاص مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود که کارنامه‌ای درخشان از مبارزات انقلابی و مجاهدات علمی و آثار ارزشمند از خود به یادگار نهاده و تلاش‌های وافری در جهت ایجاد و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب عنوان داشت: اینجانب فقدان غم‌بار آن روحانی متخلق که از جمله حقوقدانان و مدرسین برجسته حوزه و دانشگاه و از حامیان جدی تقریب مذاهب اسلامی بودند را به محضر مبارک امام عصر (روحی له الفداه) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)؛ مراجع عظام، علما و اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و خصوصاً بیت مکرم وی، شاگردان، ارادتمندان و دیگر بستگان آن فقید سعید تسلیت گفته، علو درجات و حشر با ائمه طاهرین (سلام الله علیهم اجمعین) برای آن عالم ربانی و صبر و اجر برای بازماندگان را از درگاه خداوند متعال خواهانم.

سید حسن خمینی نیز در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله بطحایی گلپایگانی، نماینده تهران در مجلس خبرگان، نوشت: آن مرحوم در طول عمر خویش از زمره روحانیون آگاه به مسائل روز بود که همراه با تقوای الهی خود را در محیط اجتماع حاضر می ساخت و به ترویج متناسب اندیشه دینی اقدام می نمود.  

قدرتعلی حشمتیان نماینده احزاب ملی و دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران در پیامی نوشت: در دوران طاغوت، در صفوف پر خطر و همراه امام حضور داشته و پس از پیروزی انقلاب و برپایی جمهوری اسلامی، در سنگرهای حسّاس و اثرگذار، خدمات صادقانه‌ای نظیر استادحوزه و دانشگاه و نماینده خبرگان رهبری و همچنین نماینده ولی فقیه وامام جمعه گلپایکان و امامت جماعت مسجدمقدس امام حسن  عسکری (ع) ارائه کرده‌اند.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران با ابراز تسلیت درگذشت آیت الله عضومجلس خبرگان، نوشت: بدینوسیله درگذشت ایشان و شمار زیادی از هموطنان عزیز بدلیل اپیدمی از جمله چهره های فرهنگی، هنری، دانشگاهی و حوزوی را به بازماندگان این عزیزان تسلیت گفته و برای مبتلایان به این بیماری سلامتی و عافیت را از درگاه الهی خواستارم

ادامه دارد...


                                         

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.