مرتضی بابایی عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در این شرایط لازم است با شناخت و برنامه‌ریزی صحیح  و اتخاذ سازوکارهای مناسب، نگاه جامع و در نظر گرفتن ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی موضوع؛ به‌گونه‌ای عمل کنیم که ضمن حفظ امنیت روانی جامعه از این بحران و ایپدمی به‌خوبی عبور کنیم.

مدیرکل سیاسی استانداری قم در ادامه با اشاره به اقدام‌ها و برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط مسئولان در سطح استان در جهت مقابله با کرونا، ارتقا و افزایش سطح همکاری‌ها در سطوح مختلف و اطلاع‌رسانی با رویکرد امیدآفرینی از طریق معرفی تجربه‌های مثبت را ضروری دانست.

بابایی اتخاذ تمهیداتی در خصوص اطلاع‌رسانی در شرایط خاص را موردتوجه قرار داد و بیان داشت: به‌هم‌ریختگی رسانه‌ای و شیوع اخبار کذب و ایجاد نگرانی و هراس در بین مردم، موجب آسیب رسیدن به امنیت روانی مردم خواهد شد و در این حوزه نیاز به اتخاذ تدابیر بیشتر داریم.

وی با اشاره به قم هراسی صورت گرفته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و بازنشر گسترده اطلاعات نادرست بیان داشت: به‌منظور اجتناب از ایجاد هراس عمومی، همه باید ضمن ارائه تذکرات و رعایت اصول بهداشتی؛ از سیاسی کردن مساله و حاشیه‌سازی پرهیزکرده و اصول علمی در شرایط بحران را برای تقویت امید و آرامش در جامعه موردتوجه قرار دهیم.

بابایی افزود: مساله سواد اطلاعاتی و رسانه‌ای، در شرایط خاص همچون بحران فراگیری بیماری‌ها اهمیت مضاعف پیدا می‌کند؛ لذا انتظار می‌رود آحاد جامعه هنگام دریافت اطلاعات و بازنشر آن، از منبع تولید اطلاعات و صحت آن مطمئن شده و مانع از انعکاس گمانه‌ها، شایعات و اطلاعات ناقص و غلط شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به تخصصی بودن موضوع، لازم است رسانه‌های شناسنامه‌دار و رسمی، محور، میدان‌دار و مرجع اطلاع‌رسانی برای مردم باشند و ضمن جلوگیری از نگرانی کاذب و بی‌مورد، موجب حفظ آرامش روانی، با دریافت اخبار درست و دقیق موردنیاز مردم در این شرایط شوند.

بابایی ابراز امیدواری کرد: در سایه همکاری، تعامل سازنده و همراهی هر چه بیشتر مردم با مسئولان به‌زودی شاهد شکست دادن ویروس کرونا  و خارج شدن از این وضعیت باشیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار تا ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۷۲۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۵۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.