به گزارش روز جمعه دانشگاه علوم پزشکی قم، علی ابرازه بیان کرد: مانند روزهای قبل افزایش تعداد بیماران بستری را در مراکز درمانی داریم و در حال حاضر، ۹۴۹ نفر در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند.

وی ادامه داد: طی روز گذشته تا امروز بیش از ۱۶۰ نفر نیز از مراکز درمانی قم که دچار مشکلات تنفسی شده بودند، مرخص شدند و تاکنون ۳۸۶ نفر در استان قم مبتلابه ویروس کرونا، ثابت‌شده است.

ابرازه اضافه کرد: به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و ضدعفونی کردن شهر، روز شنبه ۱۷ اسفندماه تمامی مراکز دولتی، دانشگاهی، مدارس، بانک‌ها و غیره  تعطیل است و در این ایام تمامی معابر عمومی ضدعفونی خواهد شد

وی عنوان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم که در این روزهای تعطیل، از منازل خارج نشده و قرنطینه خانگی را همواره مدنظر داشته باشند.

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت تا ساعت ۱۴ امروز ۴ هزار و ۷۴۷ تن در ۳۱ استان کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ازاین‌بین نتیجه آزمایش یکهزار و ۲۳۴ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شده است.

همچنین از قطعی شدن اولین نتیجه آزمایش کرونا در ایران در ۳۰ بهمن ماه تاکنون ۹۱۳ بیمار بهبودیافته و ۱۲۴ تن فوت کرده‌اند، تهران، قم، گیلان، اصفهان و مرکزی بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس را دارند.

در قم تاکنون دست کم ۳۰ تن جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند و بیش از یک هزار نفر مبتلا و یا مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند. 

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.