غلامرضا صادق زاده خویی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌ ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم،‌ بیان کرد: کارکنان بانک که از زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند همواره در صف اول جهاد اقتصادی قرار  دارند و هم اکنون نیز نظام بانکی علی رغم مخاطرات جانی فراوانی که در محیط شعب وجود دارد بی وقفه در حال خدمت رسانی به اقتصاد کشور است و در این میان ۲۰تن از عزیزان خود را به دلیل ابتلا به بیماری از دست داده است. 
وی با اشاره به این که حجم مراجعه کنندگان و تبادل مالی در شعب بانک ها بسیار زیاد است،‌ افزود: در شرایط خاص و بحرانی امروز می بایستی از شیوع بیماری کرونا جلوگیری و زنجیره شیوع قطع شود، بنابراین کاهش مراجعات به شعب بانک ‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد:‌ ازدحام و همچنان تبادل فیزیکی اسکناس در شرایط فعلی بسیار خطرناک و مهمترین عامل سرایت و شیوع بیماری است، لذا با توجه به وجود بسترهای مناسب و گسترده بانکداری غیر حضوری (دستگاه خودپرداز، خود دریافت، cash less ، سامانه های اینترنتی و همراه بانک و ...) نیازی به حضور فیزیکی در شعب احساس نمی شود، ولی با این وجود مشاهده می شود که مردم همچنان مراجعات فراوانی به شعب بانک‌ها دارند و با این اقدام هم سلامت خود و هم سلامت کارکنان بانک را به شدت به خطر می اندازند.

صادق زاده خویی گفت:‌ همشهریان عزیز عنایت داشته باشند که در حال حاضر شعب بانک ها محیط بسیار مستعد برای شیوع بیماری است، لذا عاجزانه استدعا دارم تا امور مالی خود را با استفاده از درگاه های غیر حضوری انجام داده و از مراجعه حضوری به شعبه بانک اکیدا خودداری کنند و در صورتیکه ضرورتی برای مراجعه وجود داشت از دریافت و پرداخت نقدی جدا خودداری نمایند که سلامت ایشان را به شدت تهدید می نماید.

وی افزود: در همین رابطه اقدامات لازم برای تسهیل در امور بانکداری غیر حضوری همشهریان انجام گرفته است که از جمله آن می توان به افزایش سقف مبلغ جا به جایی کارت به کارت در دستگاه های خودپرداز به ۱۰ میلیون تومان و افزایش سقف مبلغ جا به جایی درون بانکی در سامانه بام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان اشاره کرد که بنابراین مردم عزیز برای انتقال پول از طرق ساتنا و پایا  نیاز به حضور در شعب ندارند. 

وی ادامه داد: همچنین کارت های بانکی که تاریخ انقضای آن ها بهمن ۹۸ به بعد می باشد همچنان سه ماه تمدید بوده و نیازی به تعویض کارت وجود ندارد،‌ برای فعال نمودن رمز پویا از طریق سایت بانک ملی و سامانه بام و یا دستگاه های خودپرداز می توان این کار را انجام داد و نیازی به حضور در شعبه نیست، افزایش مبلغ کارت های هدیه به پنج میلیون تومان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است، لذا همشهریان عزیز می توانند در صورتیکه نیاز به دریافت وجه چک واگذاری خود دارند برای اینکار از کارت هدیه استفاده کنند که قابل استفاده در تمام درگاه های غیر حضوری (POS ، خودپرداز و ..) است.

رییس اداره امور شعب بانک ملی قم گفت:‌ در صورتیکه مشتریان نیاز به حضور در شعب دارند، از دریافت و پرداخت اسکناس خودداری نمایند، ضمنا از خودکار شخصی استفاده کنند، کارمندان شعب به منظور سلامت شما عزیزان نسبت به جمع آوری خودکارهای عمومی اقدام کرده اند.

وی همچنین در خصوص تعویق اقساط تسهیلات برای کمک به اقشار آسیب دیده،‌ افزود:‌ بخش‌ها و رسته‌ کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند و شامل امکان بهره مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند ۹۸ و دو ماهه اول سال ۹۹ شده اند، شامل:‌ مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت) و مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین‌راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) است.

وی ادامه داد:‌ همچنین حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل،خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، شامل این طرح می‌شود.

صادق زاده خویی گفت: به منظور سلامتی مردم عزیز و کاهش محیط های پر مخاطره در شیوع بیماری ، ۵۰ درصد شعب بانک ملی قم تا اطلاع ثانوی تعطیل و امور آنها در واحدهای همجوار انجام خواهد شد، لذا از همشهریان عزیز درخواست داریم ضمن تاکید بر عدم مراجعه به واحدهای بانکی، امور بانکی خود را غیر حضوری انجام دهند. 
وی ادامه داد: به منظور حفظ سلامت مردم و کارکنان شعب بانک، تجهیزات و محیط داخلی شعب و خودپردازها در ابتدا و انتهای ساعت کاری ضد عفونی می‌شود،‌ همچنین تمام کارمندان بانک از تجهیزات ایمنی مانند ماسک و دستکش استفاده می کنند و سلامت آنان به صورت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است اداره امور شعب استان قم دارای ۵۸۰ کارمند در ۴۳ شعبه است که به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت کارمندان بانک و مراجعه کنندگان هم اکنون ۲۳ شعبه آن در سطح استان فعال است و تمام کارمندان علاوه بر کسانی که در شعب فعال فعالیت می‌کنند، آماده باش هستند و در انجام امور مختلف همچون عملکرد صحیح سیستم ‌های بانکداری الکترونیک مانند دستگاه‌های خودپرداز مشارکت دارند.

براساس آخرین آمار تا روز شنبه  ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.