به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز سه‌شنبه در نشست شورای معاونین حوزه‌های علمیه، با اشاره به موضع حوزه‌های علمیه درباره بیماری کرونا اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های متعالی اسلام و مطابق نظرات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، مبنای عمل حوزه‌ها حرکت بر مبنای کارشناسی‌های معتبر علمی بوده است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه در برابر هجمه سنگین سیاسی، فرهنگی، علیه نظام و مقدسات، فعالانه و بانشاط درصحنه خواهد ماند.

وی ضمن تقدیر از حضور مسئولانه و دلسوزانه حوزه‌های علمیه در کنار مردم،  از تلاش‌های خالصانه و ایثارگرانه طلاب جهادی در بیمارستان‌ها و پیگیری مسائل شرعی مربوط به درگذشتگان این بیماری نیز تقدیر کرد و افزود:حضور طلاب در قم و سایر استان‌ها، کمتر از همراهی و حضور در جریان سیل ابتدای سال نیست و بلکه از جهاتی در شرایط سخت‌تری به ایفای نقش اجتماعی خود مشغولند.

وی سیاست بنیادین حوزه‌های علمیه در این حوادث را توجه به مسائل کارشناسی، همراهی با مسئولان و همدلی و همدردی با مردم به‌ویژه قشرهای آسیب‌دیده در عین پویایی و نشاط اجتماعی و رشد و ارتقای نظامات آموزشی، پژوهشی و تبلیغی حوزه‌های علمیه و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین دانست.

امام‌جمعه قم ادامه داد: نگاه جامع به حوادث و حمایت‌های مادی و معنوی و کمک به نظام برای عبور از مقاطع سخت و تبدیل کردن چالش‌ها به مقاطعی برای پیشرفت و کمال جامعه از دیگر سیاست‌های بنیادین حوزه‌های علمیه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان این‌که برخورد حوزه علمیه با اپیدمی وسیع  ویروس کرونا باید جامع، دینی و قرآنی باشد، افزود: آنچه در این عالم رقم می‌خورد، آزمون و فتنه‌ای برای بشر است و دین و قرآن در این رابطه و حوادث و بلایا ما را به نگاه آسمانی و بسیار جامع مجهز و دعوت می‌کند و این نگاه و رویکرد را باید استخراج و تبیین و به جامعه ارائه کرد.

اعرافی اظهار داشت: موضع حوزه‌های علمیه در این حوادث بزرگ، صبر و مقاومت، ایستادگی، پایدار بودن و توجه به همه ابعاد علمی، اخلاقی، سیاسی و برنامه‌ریزی و تلاش است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: این مشکل فعلی دارای ابعاد وسیع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، باید از این حادثه درس بگیریم تا بتوانیم در ابعاد مختلف، ضمن مقاومت و  برنامه‌ریزی و موضع‌گیری صحیح، برای حوادث بعدی آماده شویم.

مردم باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.