حجت الاسلام عبدالرحیم ملکوتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستاها بالای 200 نفر جمعیت داشته و برای اجرای برنامه های مذهبی، اقامه نماز جماعت و سایر فعالیت های تبلیغی به حضور مبلغ و روحانی نیاز دارند.
وی بیان کرد: در مناطق شهری و روستایی شهرستان گچساران بیش از 88 باب مسجد وجود دارد که از این تعداد 55 باب در روستاها است.
ملکوتی ابراز کرد: در حال حاضر 26 نفر مبلغ در گچساران به کارهای تبلیغی در مساجد و هیات های مذهبی می پردازند.
وی تصریح کرد: از این تعداد مبلغ 17 نفر در سطح شهر دوگنبدان و مابقی در روستاها به کارهای تبلیغی مشغولند.
ملکوتی کمبود روحانی را یکی از مهمترین مشکلات امور فرهنگی و مذهبی گچساران اعلام کرد و گفت: 26 نفر روحانی مبلغ دینی غیر بومی از حوزه علمیه استانهای قم و اصفهان برای فعالیت مذهبی در ماه مبارک رمضان به روستاهای پرجمعیت این شهرستان اعزام شدند.
به گفته وی ، مساجد روستایی گچساران در ماه مبارک رمضان به بیشتر از 40 نفر مبلغ دینی نیاز دارند.
ملکوتی تصریح کرد: اعزام مبلغان دینی با هدف برطرف کردن شبهات شرعی، بازگو کردن احکام دین و برپایی نماز جماعت در ماه ضیافت الله انجام شده است.
وی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا با تبلیغ و ترویج احکام و بالا بردن آگاهی های مردم در زمینه دین اسلام و مذهب تشیع تلاش شود.
هر ساله در ماه مبارک رمضان بیش از 40 مبلغ دینی غیر بومی از حوزه علمیه استانهای به این شهرستان اعزام می شوند.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران با 30 هزار نفر جمعیت روستایی، یک بخش، چهار دهستان و بیش از 90 روستا و آبادی دارای سکنه در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
/1662/2082
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.