به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام آیت الله محسن اراکی به مناسبت کشتار فجیع مسلمانان در هندوستان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کشتار مسلمانان مظلوم به دست برخی از متعصبان جاهل در هندوستان در نتیجه اعمال سیاست‌های تبعیض آمیز و تفرقه افکن از سوی برخی از سیاسیون هند موجب نگرانی و تأثر شدید اینجانب و همه دلسوزان و صاحبان وجدان در جامعه اسلامی و سایر جوامع بشری شده است.

در هندوستان قرن‌های مدیدی اتباع ادیان و فرق گوناگون با یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته‌اند و همواره جامعه مسلمین هندوستان خدمات بزرگی به مردم سایر ادیان و مذاهب هندوستان تقدیم داشته‌اند. خدمات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه مسلمین هند به ویژه نقش اساسی رهبران مسلمان هندوستان در آزادی هندوستان از سلطه استعمار منحوس انگلیس را تاریخ بشر از یاد نبرده و نخواهد برد.

استعمارگران انگلیسی پس از آنکه سلطه رسمی خویش را از هندوستان برچیدند، تلاش کردند با همکاری وحشیان آمریکایی و صهیونیستی بار دیگر لکن به طور پنهانی به حاکمیت خویش بر مردم هندوستان ادامه دهند و برای این هدف خبیث از عناصر نفوذی خویش در گروه‌های سیاسی استفاده کردند و بهترین راه را برای نفوذ خویش ایجاد تفرقه و ستیز داخلی میان اقشار جامعه هندی بویژه پیروان ادیان و مذاهب یافتند.

امروز سرویس‌های جاسوسی این مثلث خبیث یعنی انگلیس، آمریکا و صهیونیسم عامل اصلی ایجاد تفرقه در جامعه هند می‌باشند و قانون تابعیتی که اخیراً در هند تصویب شده نیز با تحریک و پشتیبانی این مثلث خبیث انجام گرفته است و گرنه جامعه هند با همه گوناگونی‌های فرقه‌ای و دینی اش جامعه‌ای صلح خواه، مسالمت گرا و آرامش طلب است.

اینجانب اولاً به سیاستمداران محترم هندوستان توصیه می‌کنم فریب سرویس‌های جاسوسی این مثلث شوم را نخورید و قانونی را که موجب تبعیض بین مردم عزیز هند بشود را ملغا کنید، و ثانیاً به عناصر جاهل و متعصب اجازه نفوذ در بین اتباع مذاهب و ادیان گوناگون و ایجاد تفرقه و ستیز میان آنان را ندهید.

ثالثاً رهبران مسلمین و عامه مردم مسلمان هند را به حفظ وحدت و آرامش و در پیش گرفتن راه‌های سنجیده برای احقاق حق مسلمین توصیه اکید می‌کنم.

از خدای متعال برای جامعه هند بویژه جامعه مسلمین هند سعادت و عزت و سربلندی را مسئلت دارم.

والسلام علی عباد الله الصالحین

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.