در این پیام آمده است: با کمال تاسف و تاثر درگذشت محقق توانا و نویسنده عالی مقام حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید هادی خسروشاهی (قدس سره) را دریافت نمودم؛ فقید سعید فرزند بیتِ علم وفقاهت، مرحوم آیت الله حاج سید مرتضی خسروشاهی (رحمة الله علیه) است.
در این پیام افزوده شده است: وی از دوران جوانی اهل قلم و مبارزه با کجی ها بوده و جهادِ قلمی او  نشان از ایمان و اخلاص واقعی و اثر ماندگار اوست. سالیان متمادی در مجله مکتب اسلام مقالات او زینت بخش نشریه بوده و بعد از انقلاب نیز در مناصب مختلف خدمات ارزشمندی داشته است؛  تاسیس کتابخانه مجهزی در قم، اثر ارزشمند دیگری است که  از خود به یادگار گذاشتند.
در پایان این پیام بیان شده است: اینجانب این ضایعه را به علمای اعلام و حوزه های علمیه و بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم. 
مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدهادی خسروشاهی که از چند روز قبل در قم گرفتار بیماری کرونا شده بود، دیروز به بیمارستان منتقل و پس از تایید تست کرونا بستری شد، اما به دلیل کهولت سن  صبح پنجشنبه (8 اسفند) در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت.
وی، در سال ۱۳۱۷ در تبریز (استان آذربایجان شرقی) در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد؛ تاریخ سه قرن از حیات و کوشش علمی و فقهی اجداد وی که جملگی از علمای بزرگ و فقهای نامدار ایران و عراق در دوران خود بوده‌اند، این حقیقت را به‌خوبی روشن می‌سازد.  
تالیفات و آثار وی به زبان فارسی و عربی (علاوه بر صدها مقاله در نشریات اسلامی ایران و جهان اسلام) منتشر شده است؛ آثار وی که بالغ بر ۸۰ جلد می‌شود، بیش از ۴۰ جلد آنان تاکنون بارها در داخل و خارج کشور چاپ شده است؛ علاوه بر تالیفات و ترجمه‌ها، ۱۲۰ جلد کتاب دیگر نیز با تحقیق، توضیح و یا مقدمه و اشراف ایشان در ایران، ایتالیا و مصر چاپ و منتشر شده است.
بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا جدیدی است که از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در استان هوبی چین شیوع یافت؛ این بیماری تاکنون باعث مرگ بیش از  ۲ هزار تن در جهان شده است که بیشتر آنان در چین بوده‌اند./ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.