به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، در این پیام آمده است: خبر درگذشت اندیشمند فرهیخته، مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای سید هادی خسروشاهی (رحمت‌ الله‌ علیه) موجب تالم و تاثر گردید.

این اطلاعیه حاکی است: وی از اوان جوانی به فعالیت در حوزه فرهنگ و اندیشه  مشغول بود و از پیشتازان فعالیت مطبوعاتی در حوزه علمیه قم بود. آن مرحوم عمر با برکت خود را در راه تحقیق، پژوهش، تالیف، روشنگری و پاسداری از اندیشه اسلامی و ارتباط با اندیشمندان و مطبوعات جهان اسلام به کار برد.

در این اطلاعیه ذکر شده است: این مصیبت وارده را به خانواده محترم، فرزندان، کلیه بازماندگان، شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت گفته و از خداوند بارتعالی برای آن مرحوم علو درجات و حشر با ائمه معصومین را مسئلت داریم.

مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدهادی خسروشاهی که از چند روز قبل در قم گرفتار بیماری کرونا شده بود، دیروز به بیمارستان منتقل و پس از تایید تست کرونا بستری شد، اما به دلیل کهولت سن  صبح امروز پنجشنبه در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت.

خسروشاهی، در سال ۱۳۱۷ در تبریز (استان آذربایجان شرقی) در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد؛ تاریخ سه قرن از حیات و کوشش علمی و فقهی اجداد وی که جملگی از علمای بزرگ و فقهای نامدار ایران و عراق در دوران خود بوده‌اند، این حقیقت را به‌خوبی روشن می‌سازد.  

تالیفات و آثار وی به زبان فارسی و عربی (علاوه بر صدها مقاله در نشریات اسلامی ایران و جهان اسلام) منتشر شده است؛ آثار وی که بالغ بر ۸۰ جلد می‌شود، بیش از ۴۰ جلد آنان تاکنون بارها در داخل و خارج کشور چاپ شده است؛ علاوه بر تالیفات و ترجمه‌ها، ۱۲۰ جلد کتاب دیگر نیز با تحقیق، توضیح و یا مقدمه و اشراف ایشان در ایران، ایتالیا و مصر چاپ و منتشر شده است.

بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا جدیدی است که از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در استان هوبی چین شیوع یافت؛ این بیماری تاکنون باعث مرگ بیش از  ۲ هزار تن در جهان شده است که بیشتر آنان در چین بوده‌اند. 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه با اشاره به آخرین آمار ابتلا به کرونا در کشور، اعلام کرد: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور افزود: از روز گذشته تاکنون با توجه به افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا، ۱۰۶ ابتلای قطعی تشخیص داده شده و در این بازه زمانی هفت نفر فوت کرده‌اند. در نتیجه در مجموع ۲۴۵ نفر ابتلای قطعی و ۲۶ نفر فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم.

وی ادامه داد: از این ۱۰۶ ابتلای قطعی جدید، ۳۸ نفر در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، هفت نفر در قم، یک نفر در همدان، هشت نفر در اصفهان، هفت نفر در مازندران، پنج نفر در اردبیل، سه نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، سه نفر در سمنان، دو نفر در کرمانشاه، سه نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و دو نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است. /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.