در این اطلاعیه که روز پنجشنبه منتشر شده آمده است: «️به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی  و با موافقت وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و همچنین تصویب ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ، تمامی مهد کودک ها ، مدارس ، دانشگاهها ، مراکز علمی و حوزوی در هفته آینده تعطیل خواهد بود .»

اطلاعیه حاکیست: «همچنین ساعات کاری تمامی دستگاههای اجرایی،  نهادهای دولتی ، عمومی و بانکها به غیر از واحد های عملیاتی دستگاه های امدادی و خدمات رسان تا روز پنج شنبه ۱۵ اسفند ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ خواهد بود .

سینماها و برنامه های هنری هم تعطیل است

همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با صدور اطلاعیه ای تاکید کرد: تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی به مدت یک هفته دیگر تمدید شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این رابطه گفت: تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر استان به مدت یک‌هفته تا تاریخ ۱۶/ ۱۲ /۹۸ تمدید می‌شود.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: پیرو اطلاعیه مورخ سوم اسفند ماه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر عدم برگزاری اجتماعات غیر الزامی و لزوم‌  رعایت توصیه‌های اکید پزشکی و بهداشتی، بدینوسیله ضمن قدردانی از همراهی شایسته فعالان و صنوف مرتبط در این خصوص  اعلام می‌دارد تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر استان، به مدت یک هفته دیگر تا تاریخ ۹۸/۱۲/۱۶ تمدید می‌شود.

وی تصریح کرد: نحوه ادامه برنامه‌ها پس از این تاریخ، مطابق شیوه‌نامه‌ای خواهد بود که با همکاری و پیشنهاد صنوف تخصصی تهیه و اطلاع‌رسانی می‌شود.

احتمال برگزاری نمازجمعه

همچنین با وجود تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر برگزار نشدن نماز جمعه در شهرهای درگیر کرونا، هنوز جمع بندی در این زمینه در استان انجام نشده است و به نظر می رسد نمازجمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر همچون هفته گذشته، برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر برگزاری برخی مراسم های جمعی حرم مطهر حضرت معصومه (س) از جمله نمازجماعت نیز به رغم مصوبه شورای تامین استان قم، طی روزهای اخیر ادامه داشته است. 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا افزود: از روز گذشته تاکنون با توجه به افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا، ۱۰۶ ابتلای قطعی تشخیص داده شده و در این بازه زمانی هفت نفر فوت کرده‌اند. در نتیجه در مجموع ۲۴۵ نفر ابتلای قطعی و ۲۶ نفر فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم.

وی ادامه داد: از این ۱۰۶ ابتلای قطعی جدید، ۳۸ نفر در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، هفت نفر در قم، یک نفر در همدان، هشت نفر در اصفهان، هفت نفر در مازندران، پنج نفر در اردبیل، سه نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، سه نفر در سمنان، دو نفر در کرمانشاه، سه نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و دو نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است. /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.