حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان روز پنجشنبه دربزرگداشت پنجاهمین سال تدریس بحث ولایت فقیه توسط امام راحل در حوزه نجف، در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم افزود:‌ ولایت فقیه رکن اصلی و بنیان انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت:‌امام راحل قبل از تبعید به کشور عراق دیدگاه و اعتقاد خود نسبت به ولایت فقیه را به صورت علنی و یا تلویحی بیان کرده‌بودند.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی امام در رابطه با محکومیت لایحه کاپیتولاسیون نشان از اعتقاد و دیدگاه قطعی ایشان نسبت به ضرورت تشکیل حکومت اسلامی بر اساس ولایت فقیه می‌باشد.

وی اضافه کرد: با این وجود نمی‌توان گفت که نظریه ولایت فقیه از ۴۸ سال قبل به ذهن امام راحل خطور کرده‌باشد.

تولیت آستان مسجد مقدس جمکران یادآور شد: امام راحل از همان سال ۴۲ به دنبال کادرسازی بود و همیشه به مردم مومن نسبت به ازدیاد نسل و جمعیت توصیه می‌کردند.

رحیمیان گفت:‌ تشییع باشکوه و کم نظیر پیکر مطهر سردارسلیمانی در اصل حمایت از مقاومتی بود که راه ابتدایی آن را امام راحل آغاز کرد و شکل داد.

کتاب تبیین نظریه حکومت اسلامی و ولایت فقیه رونمایی شد

کتاب تبیین نظریه حکومت اسلامی و ولایت فقیه ظهر امروز در پایان نشست بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره) رونمایی شد.

تبیین نظریه ولایت فقیه و حکومت اسلامی صورت مکتوب کوشش علمی و خطابی آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و اصفهان و امام جمعه این شهر بوده که طی چندین خطبه نماز جمعه بیان شده‌است.

آیت الله طباطبایی نژاد، ابعاد مختلف این نظریه را عالمانه و محققانه بازشکافته و با زبانی سلیس و روان، عمیق ترین لایه‌های بحث را عرضه کرده و به برخی از مهم‌ترین اشکالات و سئوالات در این باره پاسخ گفته‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.