هیات رییسه دانشگاه صنعتی اصفهان روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به محدودیت‌های به‌وجود آمده درباره بیماری کرونا و مشکلات سکونت‌گاه‌های اجتماعی در پیشگیری و کنترل این بیماری و به‌منظور حفظ سلامت دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان، با تشکیل نشدن کلاس‌های آموزشی حضوری و آزمایشگاه‌ها تا پایان سال جاری موافقت شد.

در این اطلاعیه با قدردانی از اعلام آمادگی دانشگاهیان صنعتی اصفهان مبنی بر جبران کامل تعهدات آموزشی معوقه به روش‌های مختلف (تمدید ترم تحصیلی، استفاده از روش‌های الکترونیکی آموزشی و برگزاری کلاس‌های جبرانی در وقت مقتضی) بر حضور فعال کارکنان و اعضای هیات علمی در دوره فوق برای انجام تعهدات آموزشی غیر حضوری (به صورت قابل انجام)، پژوهشی، فناوری و اجرایی تأکید شد.

هیات رییسه دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام اینکه انجام امتحانات جامع و دفاعیه‌های تحصیلات تکمیلی بدون ضرورت اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها و با توافق و هماهنگی دانشکده و رعایت ضوابط بلا مانع است و در صورت ضرورت تعویق آنها، دانشجویان مشمول جریمه نخواهند شد، خاطرنشان کرد: تصمیم لازم درباره بازنگری تقویم آموزشی دانشگاه در وقت مقتضی اتخاذ و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد و به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور مطرح است.
یادآوری این نکته ضروری است که کلاس‌های درس همه دانشگاه‌های استان اصفهان از روز یکشنبه چهارم اسفند بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان این هفته تعطیل اعلام شد اما هیچیک از آنها به جز دانشگاه صنعتی اصفهان تا این لحظه درباره روزهای باقیمانده سال، اطلاعیه‌ای صادر نکردند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت‌های آموزشی و کلاس‌های درس همه دانشگاه‌های ۱۰ استان تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران و گلستان را برای پیشگیری از ویروس کرونا تا آخر هفته جاری تعطیل کرد.
دانشگاه اصفهان چهارم اسفند در این زمینه اعلام کرد که کلاس‌های درسی تمام مقاطع تحصیلی تا پایان هفته تعطیل اما انجام فعالیت‌های پژوهشی و پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا توسط این دانشجویان بلا مانع است. 

این دانشگاه با اشاره به اینکه درباره جبران کلاس‌های تعطیل شده، برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی خواهد شد، تاکید کرد که سایر فعالیت‌های اداری کارکنان و اعضای هیات علمی به قوت خود باقی و کماکان فعال است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با توجه به دستور وزیر بهداشت، برنامه‌های آموزشی همه دانشجویان خود را به جز کارورزان پزشکی و پرستاری، اکسترن‌های پزشکی و دستیاران رشته‌های مختلف پزشکی و دندانپزشکی از چهارم اسفند تا پایان هفته تعطیل کرد که این تعطیلی شامل کارکنان و اعضای هیات علمی نشد.

کلاس‌های درس دانشگاه‌های دیگر استان مانند آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و غیر انتفاعی نیز تا پایان این هفته یعنی نهم اسفند تعطیل است.

اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با حدود ۲۵۰ هزار دانشجو و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی است که حدود ۱۰ درصد از نخبگان ایران را در خود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.