به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، ابراهیم صدوقی اظهار کرد: باعنایت به اهمیت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در مسجد مقدس جمکران در دو حوزه فرهنگی و خدماتی بهداشتی در کنار دستگاه‌های خدوم استانی اقدام‌های پیشگیرانه گسترده‌ای را انجام می‌دهیم.

وی افزود: پیرو مصوبات جلسه کمیته اجرایی ستاد پیگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، ضمن تقدیر و تشکر از همدلی و مودت مسئولان استان، کمیته ضد بحران مسجد مقدس جمکران با عضویت همه معاونین و مدیران این مکان مقدس جهت تصمیم‌گیری‌های ضروری تشکیل شد.

صدوقی با اشاره به اینکه مراسم رسمی مسجد ازجمله دعای توسل، کمیل، ندبه و غیره به مراسم غیررسمی تبدیل‌شده و به‌صورت خلاصه توسط حوزه معاونت فرهنگی این مکان مقدس برگزار می‌شود، گفت:کفشداری‌ها پلاسیتک‌های یک‌بارمصرف در اختیار زائرین و نمازگزاران قرار می‌دهند تا از انتقال ویروس جلوگیری شود؛ همچنین برگزاری تمامی سمینارها، همایش‌ها، برنامه‌های فرهنگی اردویی و کاروانی و غیره تا اطلاع ثانوی به‌صورت تعویق درآمد.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به این‌که به کاروان‌ها اعلام شد که به مدت دو هفته از حضور در مسجد  جمکران خودداری کنند، بیان کرد: محراب و دیواره‌های مسجد مقام و مسجد حضرت زهرا (س) شست‌وشو و ضدعفونی شده و آموزش لازم به نیروهای واحد خدمات جهت شست‌وشو و ضدعفونی کردن داده‌شده است و در هر سه شیفت کاری، تمامی موارد سرویس‌های بهداشتی برادران و خواهران به‌صورت دائم ضدعفونی می‌شود.

صدوقی بابیان این‌که پوسترهای پیشگیری و مراقبت که از اداره بهداشت در اختیار این مجموعه قرارگرفته در تمامی سرویس‌های بهداشتی نصب‌شده است، گفت: با مواد ضدعفونی‌کننده‌ای که در اختیار خود مجموعه بوده و موادی که مرکز بهداشت در اختیار مسجد مقدس جمکران قرارداده کلیه سرویس‌های بهداشتی برادران و خواهران به‌صورت کامل تحت نظارت کارشناسان مرکز بهداشت به‌صورت دائم درحال ضدعفونی کردن است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که تا ششم اسفندماه ،۹۵ نفر در کشور به‌طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر فوت کرده‌اند.

به‌منظور مقابله و پیشگیری از شیوه بیماری کرونا در قم، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم نیز از روز پنجشنبه هفته گذشته تا آخر هفته جاری تعطیل‌ شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.