به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی اصغر ثنائی، تربیت نیرو جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را یکی از اهداف برگزاری همایش «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» دانست و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به رویکرد مسأله محوری که دارد، به برگزاری این همایش علمی با دو هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و گفتمان سازی، اقدام کرده است.

وی با اشاره به آسیب‌های مواجهه با بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که ممکن است در مواجهه با بیانیه گام دوم انقلاب با آن روبرو شد، نگاه سطحی و غیرعلمی به این بیانیه است که باید به این نکته توجه ویژه کرد و در این زمینه، قطعاً نگاه عمیق و علمی نیاز است.

دبیر همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» افزود: اولین گام در بازخوانی و شناسایی ظرفیت‌های محورهای بیانیه گام دوم انقلاب، نگاه عمیق، علمی و تبیینی به محورهای این بیانیه است و اگر این نگاه علمی نباشد، حرکت به سمت گفتمان سازی اتفاق نخواهد افتاد.

حجت الاسلام ثنائی به محورهای این همایش ملی در قالب کمیسیون‌های تخصصی اشاره کرد و اظهار داشت: محور اول این همایش ملی، تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدنی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین الویری است و محور دوم چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به ریاست حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان برگزار خواهد شد.

وی گفت: محور سوم همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی»، تحلیل تجربه و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در توصیه‌های هفت گانه بیانیه و ارزیابی وضع کنونی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین لک زایی است و محور پایانی این همایش ملی، نهادهای علمی و بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید بر نقش نسل جوان به عنوان بخش ویژه این همایش است که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین مریجی برپا خواهد شد.

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به جزئیات این همایش ملی اشاره و تصریح کرد: بعد از فراخوان همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» صدها مقاله در این موضوع در قالب ۳ هزار و ۵۰۰ صفحه کار علمی به دبیرخانه ارائه شده و در این راستا ۷۶ مقاله پذیرفته و به چاپ رسیده است.

وی افزود: ۳ مصاحبه تخصصی و تفصیلی و ۳۰ نشست علمی و تخصصی در خصوص محورهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شده که نتیجه آن ۶ جلد کتاب به چاپ رسیده است که در روز همایش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام ثنائی اظهار داشت: افتتاحیه این همایش ملی از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه در مرکز همایش‌های غدیر با سخنرانی دکتر سید عباس صالحی «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» برگزار خواهد شد و در اختتامیه آن نیز حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» سخنرانی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت حضور در پنل‌های همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» می‌توانند به سایت www.gaam.dte.ir مراجعه و ثبت نام کنند و در پایان برای شرکت کنندگان در این همایش گواهی حضور صادر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.