آیت الله علی رضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم بیان کرد: ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفندماه دو آزمون بزرگ الهی ملت ایران در روزهای آینده است که مشارکت بالا در آن سبب افزایش اقتدار کشور و دور شدن دشمنان از مرزهای ایران خواهد شد.

 وی اظهار داشت:‌۲۲ بهمن بزرگترین عید تاریخ معاصر ایران اسلامی می‌باشد.

اعرافی خاطرنشان کرد: ملت ایران با وجود چهار دهه ترور، تحریم، کم‌کاری مسئولان و غیره راه امام و رهبری را با شناخت دقیق از آرمان های انقلاب پیش برده‌اند.

وی اضافه کرد: مردم ایران با شناخت درست از اهداف امام راحل و رهبری با وجود بر اشتباهات و انحرافات در کنار انقلاب ماندند.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور گفت: گفتمان انقلاب اسلامی امروز از مرزهای کشور عبور کرده و به گفتمان منطقه ای و جهانی تبدیل شده‌است.

وی اظهار داشت: پدیده انقلاب اسلامی یک راه نو و هسته معنایی جدید در هدایت بشری در دوران معاصر به وجود آورد.

اعرافی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در عمق دوران دین زدایی و تاریک مادی گرایی ثابت کرد که می‌توان حاکمیتی مبتنی بر معنویت و خداباوری راه اندازی کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: انقلاب اسلامی به رغم اینکه در چهار دهه اخیر در شدیدترین وضعیت تحریمی قرار داشته اما در قلمروهای مختلف پیشرفت های چشمگیری به دست آورده‌است.

وی بیان داشت: انقلاب در تمام عرصه و حوزه های اجتماعی، فرهنگی، علمی، پزشکی، هسته ای، سواد، حمل و نقل و غیره رتبه های بالا و برتر جهانی را کسب کرده‌است.

اعرافی گفت:قدرت نظامی و موشکی امروز ایران کاملا بازدارنده‌است و در حوزه امنیتی هم جمهوری اسلامی را نمی توان با قبل از انقلاب قیاس کرد.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: گاهی به واسطه اشتباهات مسئولان ملت ایران در برابر اقشار مستضعف کشور شرمنده و شرمسار است اما حجم پیشرفت‌ها در مقایسه با کاستی قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: ایران امروز در هجمه یک فشار حداکثری قرار دارد و در این شرایط هر گونه سخنی که در جهت ناامیدی مردم و تطهیر آمریکا و رژیم سابق بیان شود محکوم است.

وی یادآور شد: تلاشی که امروز برخی برای جدایی نسل جوان از ارزش های انقلاب به راه انداخته‌اند خطر بزرگی برای آینده کشور است.

اعرافی عنوان کرد: رمز موفقیت ایران در ۴۰ ساله گذشته، مقاومت در برابر فشارهای همه جانبه دشمنان است، اگر این فشارها بر هر کشوری وارد می شد از هم می‌شکست.

وی گفت: در ۴۰ سال گذشته بیش از ۲ هزار نماز جمعه حماسی، سیاسی و عبادی در کارنامه انقلاب اسلامی رقم خورده است.

اعرافی تصریح کرد: حضور میلیونی در تشییع حاج قاسم سلیمانی آخرین برگ افتخار ملت ایران در چهار دهه گذشته بوده است.

اعرافی یادآور شد: قداره کشان عالم برای زمین گیر کردن ایران یک دست شده اند و در این شرایط برای بهبود وضعیت اقتصادی و خنثی سازی توطئه ها باید حضور پرشوری در این دو آزمون داشته باشیم.

معامله قرن ذبح فلسطین است

امام جمعه موقت قم با اشاره به مساله معامله قرن تصریح کرد: این معامله که نتیجه سازش برخی گروه ها و کشورهای مرتجع است به معنی ذبح فلسطین در برابر چشم مسلمانان است.

وی گفت: این معامله ننگین قطعا با شکست همراه می‌شود و به دست مایه ای برای بی اعتباری و بی آبرویی بیشتر آمریکا و صهیونیست ها تبدیل خواهد شد.

اعرافی خاطرنشان کرد: محور مقاومت و ایران داغ مذاکره خفت آمیز و گفت و گوی با ظالمان را در رابطه با معامله قرن و مسائل دیگر را بر دل آنها خواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: جواب این ظالمان فقط با انتقام سخت و خروج کامل آنها از منطقه محقق خواهد شد.

امام جمعه قم تاکید کرد: ما نهضت پرچم‌های"یالثارات الحسین" را پررنگ خواهیم کرد و گور دشمنان را در منطقه خواهیم کند.

وی با اشاره به مساله پرورش فرزند گفت: انتخاب نام های نیکو و دوری از نام های نامتعارف برای فرزندان در بیش از یکصد روایت بیان شده است.

اعرافی تصریح کرد: بهترین نام ها برای انسان، نام هایی است که بیانگر عبودیت و بندگی خداوند و یا اسامی متبرک اولیای الهی باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: نام های نیک آینه‌ای فرهنگ عمومی جامعه را نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت قم تاکید کرد: اگر نامی برگرفته از ضد اسلام و یا فرهنگ منحط غرب باشد مورد انتقاد و هشدار اسلام می‌باشد.

وی گفت: اسلام همانگونه که نسبت به غذای حلال تاکید دارد بر گذاشتن نام نیک بر فرزندان هم حساسیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.