"سید داوود حاجی‌حسینی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: کشاورزی و دامپروری،‌ حرفه اصلی ساکنان بومی بخش مرکزی است و آنان به صورت سنتی در این کار، مهارت دارند که با تمرکز بر روش‌های صنعتی و مکانیزه در این حوزه،‌ به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: در همین رابطه با دعوت از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم و دامداران و کشاورزان بخش و برگزاری جلسات همفکری، فراهم کردن فضایی جدید در این حوزه اقتصادی را به منظور افزایش سطح تولید و فروش محصولات بهره برداران، دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توسعه کشاورزی و دامپروری صنعتی در مناطق مختلف بخش مرکزی، شاهد رونق تولید محصولات و ایجاد اشتغال پایدار در آن خواهیم بود که مهمترین عامل برای جلوگیری از مهاجرت مردم بومی این بخش به مناطق دیگر است.

حاجی حسینی گفت:‌ بخش مرکزی از نظر دسترسی به منابع آبی با محدودیت مواجه است و شرایط کویری آن، کشاورزی و دامداری سنتی در منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد،‌ بنابراین برای کیفی سازی این حوزه و افزایش ارزش افزوده اقتصادی آن،‌ باید از روش‌های جدید و صنعتی استفاده کرد.

وی بیان کرد: سرعت بخشیدن به روند اعطای مجوزهای قانونی و همچنین مذاکره با نهادهای مسئول برای پرداخت تسهیلات به منظور رونق یافتن فرآیند تولید در حوزه کشاورزی و دامداری منطقه از جمله اقدامات بخشداری مرکزی قم در این رابطه است.

وی ادامه داد: برای شنیدن نکات مورد نظر دامداران و کشاورزان بخش و رساندن آن به مسئولان استان، هیچ محدودیتی نداریم و تلاش کرده ایم مسئولان متولی را به بخش مرکزی دعوت و از نزدیک با مسائل و مشکلات این قشر زحمت کش آشنا کنیم.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.