منصور رضوانی جلال روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۶۵ طرح کشاورزی با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان همزمان با دهه فجر در این استان بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود که از این تعداد طرح ۵۷ طرح افتتاح می شود.

وی اظهار داشت: این طرح ها شامل طرح در حوزه آب و خاک، طرح تولیدات دامی و مابقی در حوزه های ترویج و بهینه سازی تولیدات دامی، و گلخانه سبزی و صیفی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه توسعه آبیاری نوین یکی از موفقیت ها در بخش کشاورزی است، گفت: ۱۵۱ هزار هکتار آبیاری نوین در این استان انجام شده است که توانسته سطح عملکرد در واحد سطح تولیدات کشاورزی را تا چندین برابر افزایش دهد به گونه ای که یکی از کشاورزان توانسته در تولید جو آبی تولید را به ۱۵.۵ هکتار در واحد سطح برساند و رتبه برتر کشوری در تولید جو را کسب کند.

رضوانی جلال خاطرنشان کرد: براساس سند توسعه استان باید ۲۱۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شود که تاکنون بیش از ۳۶۰ هکتار گلخانه در استان همدان زمینه سازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ نقطه برای احداث شهرک گلخانه ای استان استعدادیابی و شناسایی شده است، افزود: نخستین اولویت استان در پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران است که در این زمینه استقبال خوبی نیز شده به‌طوریکه ۲۲۴ هکتار تقاضای تصویب شده احداث گلخانه در بانک های استان وجود دارد.

رضوانی جلال با تاکید بر اینکه زیرساخت های خوبی برای احداث گلخانه در استان ایجاد شده است، ادامه داد: براساس سند راهبردی بخش کشاورزی عملکرد گلخانه‌ها ۴۵ درصد تحقق داشته و به طور قطع در پایان برنامه سه ساله بیش از ۳۰۰ هکتار گلخانه ایجاد خواهد شد.

وی از اجرایی شدن نخستین واحد صنایع تبدیلی سیب‌زمینی استان خبر داد و اعلام کرد: نخستین واحد صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در زمینه فرنچ فرایز در استان آغاز شده و تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: سند راهبردی اشتغال در بخش کشاورزی ایجاد ۲ هزار و ۶۲۰ نفر اشتغال تا پایان سال ۹۸ بوده که امروز ۹۴ درصد از اشتغال در بخش کشاورزی محقق شده است.

علی اصغر نقی ائی افزود: با انجام طرح های کشاورزی ما به طور قطع تا پایان سال تعهد خود در ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی را به پایان خواهیم رساند.

وی اضافه کرد: تا پایان برنامه سه ساله سند راهبردی ۲ هزار میلیارد تومان در قالب ۷۶۰ طرح تولیدی سرمایه گذاری در دست احداث است که یا پروانه تاسیس گرفته اند و یا به بهره برداری رسیده است.

نقی ئی گفت: ۳۸۰ میلیارد تومان تا پایان دی ماه امسال منجر به صدور پروانه بهره برداری شده که از این مبلغ  ۱۴۴ واحد صنعتی و ۱۸۰ واحد کوچک روستایی است.

وی صادرات بخش کشاورزی استان در ۹ ماهه سالجاری را ۲۲۷ هزار  تن محصول دانست که ۲۶۳ میلیون دلار ارزآوری داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.