محمدکاظم رضوانی روز یکشنبه در نشست خبری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: این جشنواره در قم و ۲۹ استان دیگر کشور از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری هم‌زمان با گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در تهران از ۱۲ بهمن‌ماه جاری شروع‌شده است و تا ۲۲ بهمن‌ماه ادامه دارد.

وی در رابطه با برگزاری این جشنواره در قم افزود: ۱۴ فیلم موردنظر این جشنواره، هرکدام برای یک سانس از ساعت ۱۵ در ۲ سینمای قم برای عموم مردم اکران می‌شود و بهای بلیت آن ۱۵۰ هزار ریال است.

رضوانی گفت: در بخش جنبی این جشنواره نیز پنج فیلم‌ سینمایی ویژه کودکان و نوجوانان به‌صورت رایگان، ساعت ۱۰ صبح در سینما تربیت در روزهای ۱۵، ۱۶، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ بهمن‌ماه جاری اکران می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مسئولیت کارگروه فرهنگ و هنر کنگره شهدای استان قم با این اداره کل است، گفت: جشنواره امسال با نگاه به فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود و لازم است که همه در تبیین سیره شهیدان تلاش کنیم.

وی بابیان این‌که ساخت فیلم درباره شهیدان قم یک مطالبه جدی است، اعلام کرد: امسال تمام درآمد حاصل از جشنواره مذکور در اختیار کنگره شهدای قم به‌منظور ساخت فیلم در رابطه با شهیدان استان قرار می‌گیرد.  

رضوانی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه اولیه تولیدات سینمایی در رابطه با شهیدان استان قم گفت: باید از ابزار هنر برای معرفی شهدا استفاده کرد.

دومین دوره اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان قم ۲۷ آبان‌ماه سال آینده با عنوان «بزرگداشت ۶ هزار شهید استان قم» و با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی» برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، اعلام کرد: تعداد تماشاگران سینماهای استان قم از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، حدود ۴۷۳ هزار تن که این آمار در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۴۰ هزار تن بود.

سینماهای ونوس با ۳۰۰ صندلی، تربیت با ۵۰۰ صندلی، آیه با ۱۴۰ صندلی، آوینه با ۲۲۰ صندلی، شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰۰ صندلی، ۶ سینمای فعال استان قم هستند.

در پایان این نشست خبری، با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد حاجی‌زاده رییس کنگره شهدای استان قم و جمعی از اصحاب رسانه پوستر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در قم رونمایی شد.

سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه جاری هم‌زمان با گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری در ۳۰ استان دیگر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.