آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری روزیکشنبه درهمایش تجلیل از نخبگان آزاده، شاهد و ایثارگر و گرامیداشت چهل‌ویکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره)، با گرامیداشت یاد شهیدان افزود: دشمنان باید از شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از حیات و زندگی وی بترسند و نمونه آن نیز موضوعی است که درعراق رخ داد و مجلس و ملت این کشور، یکپارچه بپاخاستند و حرکتی را تعقیب می‌کنند که مورد تاکید این شهید بود.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه امسال سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال جاری در پاسخ به این اقدام تروریستی و همچنین انتقام خون سردار سلیمانی و یاران شهیدش ده‌ها موشک بالستیک را به سوی پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد. 

وی دربخش دیگر سخنان خود گفت: آزادگان و ایثارگران نخبه، زمانی درعرصه جهاد دفاعی به مبارزه و مجاهدت پرداختند و امروز از این عزیزان که درعرصه علمی موفق هستند، تجلیل می‌شود.   

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند،خداوند راه را برای آنها هموار می‌سازد تا در مسیر تعالی و ترقی گام بردارند.   

وی گفت: جهاد دارای معانی گوناگونی از جمله جهاد اصغر و مبارزه با دشمنان خارجی است که دوران هشت سال دفاع مقدس ما شاهد و گواهی بر این مساله می‌باشد و نیز جهاد دیگر مبارزه با نفس است که اگر شخص بر نفس خود پیروز نشود، در عرصه جهاد دفاعی قدم نمی‌گذارد؛ چراکه انسان باید امیر نفس و نه اسیر نفس خود باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری؛ جهاد قلم، تلاش، نوشتن و فرهنگی را نوع دیگری از جهاد برشمرد و ادامه داد: کسی که نظریه‌پردازی می‌کند و کتاب می‌نویسید، به زندگی ارزش میبخشد.

وی با بیان اینکه پژوهشگران ایثارگر بهتر انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن و شرایط زمان را درک می‌کنند، اظهار کرد: نویسندگان ایثارگر آثاری را تولید کنند که رسالت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیام شهیدان را به‌درستی به جامعه معرفی نمایند.

این همایش از سوی بنیاد شهید و امور ایثاگران استان با همکاری انجمن فرهنگی – اجتماعی آزادگان استان قم برگزار شد و در پایان از تعدادی از نخبگان آزاده، ایثارگر و شاهد استان قم تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.