به گزارش ایرنا پیکر مطهر شهید المهندس امروز سه شنبه از طریق فرودگاه آیت الله جمی وارد آبادان شد و پس از تشییع در شهرستان های آبادان و خرمشهر که با حضور گسترده مسوولان استانی و عشایر غیور منطقه و مردم این ۲ شهر برگزار شد از طریق مرز بین المللی شلمچه به مقامات عراقی تحویل داده شد.

پیکر این شهید والامقام قرار است امروز در بصره عراق تشییع شود.

حضور قشرهای مختلف مردم از زن و مرد و پیر و جوان در کنار هم ، سران طوایف و عشایر عرب و پرچم‌های برافراشته آنان ، درکنار مسوولان جلوه باشکوهی به این تشییع داده است.

آیت الله جزایری نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان و امام جمعه های آبادان و خرمشهر، فرمانداران آبادان و خرمشهر از پیکر این شهید استقبال کردند.

پیکر مطهر شهید ابومهدی امروز از فرودگاه آبادان به زیارتگاه سیدعباس آبادان منتقل و پس از تشییع و وداع به سمت خرمشهر انتقال داده شد که در آنجا درمیان حضور گرم انبوه سوگواران ، از میدان شهید ستاری تا میدان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و پس از آن تا پل قدیم به سمت میدان مقاومت خرمشهر تشییع شد.

پیکر سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان جبهه مقاومت و چند همرزم آنهاکه بامداد جمعه ۱۳ دی ، در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند، پس از تشییع در کاظمین، کربلا و نجف، به ایران منتقل و آیین تشییع و وداع با آنها در خوزستان ، مشهد الرضا و تهران برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهید سردار سلیمانی و همرزمانش  نماز میت اقامه کردند.

سازمان بسیج مردمی عراق اعلام کرد: پیکر شهید «ابومهدی المهندس» به همراه یکی از شهدای الحشد الشعبی برای انجام آزمایش «DNA» به ایران منتقل شده است.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود که در پی این اقدام تروریستی آمریکا، رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.