محمود سیجانی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با بهره برداری از این طرح‌های صنعتی و معدنی برای ۲۸هزار و ۴۸۶ تن از افراد جویای کار استان، فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی افزود:‌ این طرح‌ها درچهار طبقه‌بندی زیر ۲۰ درصد،‌ بالای ۲۰ درصد،‌ بالای ۴۰ درصد و همچنین بالای ۶۰ درصد تقسیم بندی شده‌اند که به ترتیب در هر کدام از آن ها،‌ یکهزار، ۴۳۰، ۳۷۲ و ۳۰۴ مورد طرح قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:طرح‌ها فوق عمدتا درحوزه تولید محصولاتی همچون فولادی و آهنی، انواع لوله و پوشش لوله، کاغذ از کربنات کلسیم، پنل خورشیدی چند کریستالی، تولید الیاف مصنوعی، انواع شمش فولادی،‌ فراورده‌های لبنی و لوازم بهداشتی خواهد بود.

سیجانی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی قم گفت: هم اکنون دراین استان خوشه‌های صنعتی فرش،‌ کفش ماشینی،‌ سنگ،‌ مبلمان و چوب و سوهان فعال است و خوشه‌های صنعتی پسته، انگشتر سازی،‌ پوشاک،‌ سیمان، فناوری اطلاعات و محصولات پلاستیکی برای فعالیت شناسایی شده‌اند.

وی همچنین بیان کرد:‌ صادرات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه بر اساس میزان مبدا تولید به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار و وزن ۲۱۰ هزار تن و میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان طی این مدت به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار و وزن ۹۳ هزار تن بوده‌است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌ شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.