نصرت‌الله لطفی‌ روز شنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، پیرامون این موضوع در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، بیان کرد:‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از همه ظرفیت‌های خود برای قطعی شدن انتقال پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به شهر قم استفاده کرد و در این زمینه اهتمام بسیاری داشت.

وی در پی طرح برخی انتقادات در این زمینه در رسانه ها و فضای مجازی استان قم، افزود: شورا با توجه به تجربه چندین دهه خود در جریان برگزاری مراسم‌های‌ مناسبتی،‌ با برگزاری مراسم وداع ثابت با پیکر مطهر شهید مخالف بود و برنامه تشییع را دنبال می‌کرد،‌ اگر هم در این زمینه نامی از خیابان صفائیه برای برگزاری مراسم برده شد صرفاً پیشنهادی در برابر برگزاری مراسم وداع در میدان آستانه بوده است.

وی ادامه داد: خیابان صفائیه از زیرساخت‌های خوبی برای برگزاری مراسم‌ها همچون امکانات بهتر برای حضور مردم و ظرفیت‌های صوتی مطلوب برخوردار است،‌ همچنین به دلیل وجود بیوت تعداد قابل‌توجهی از مراجع عظام تقلید و علما در این منطقه،‌ امکان حضور ایشان در برنامه‌ها نیز با آسانی بیشتری فراهم‌ می‌شود.

لطفی گفت:‌ همچنین با توجه به این‌که شورا در تصمیم‌های بعدی مراسم،‌ تصمیم گیر نبوده است و نهادهای دیگری در این زمینه برنامه‌ریزی کردند،‌ انتقادات به شورا در خصوص موارد دیگر نیز وارد نیست.

وی بیان کرد: در موضوع صوت نیز،‌ شورا از ظرفیت‌های خوبی در بحث صوت ثابت برخوردار بوده و توانمندی این نهاد در صوت ثابت است نه متحرک که انتظار فراهم کردن صورت متحرک در زمان کوتاهی از این نهاد وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در همین رابطه امکانات صوت ثابت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در اختیار مراسم قرار گرفت،‌ همچنین باید پرسید مگر امکانات صوت تنها منحصر در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که تنها از آن انتظار برود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم  در ادامه گفت:‌ در کنار همه این مسائل شورا باید به‌سرعت امکانات لازم برای اعزام کاروان‌های دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب را نیز مهیا می‌کرد که خود این مساله تنها دو روز بعد از مراسم تشییع پیکر مطهر انجام شد.

وی بیان کرد:‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای گرامیداشت مقام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در قالب برنامه‌های مختلف از همه امکانات خود بهره گرفت که نمونه‌ای از آن در جریان برگزاری راهپیمایی اولیه پس از اعلام شهادت ایشان بعد از اقامه نماز جمعه و چاپ و توزیع گسترده تصاویر این سردار سرفراز در میان مردم،‌ به‌خوبی نمایان بود.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همچنین اقدامات گسترده ای را برای پاسداشت مقام والای سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جریان برگزاری برنامه‌های دهه مبارک فجر تدارک دیده است.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه جاری سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی و چند تن از همراهانشان پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسیدند.

پیکر مطهر شهید سردار سرافراز مقاومت حاج قاسم سلیمانی به همراه پیکر مطهر شهید شهروز مظفری‌نیا روز دوشنبه شانزدهم دی ماه جاری بر دوش مردم متدین و انقلابی قم از بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران تشییع شد./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.