به گزارش ایرنا از روابط عمومی ستاد اقامه نماز قم، محمد خامه یار روز پنجشنبه در نخستین نشست مشترک مسئولان مساجد فعال قم با این ستاد در مسجد حضرت زینب(س) افزود: تعداد مساجد قم با آمار جمعیت استان هم‌خوانی مناسبی ندارد و در برخی مناطق جدید شهری نیاز به تاسیس مسجد است و باید همه در این زمینه تلاش کنند.
وی گفت: در صورتی که مسئولان مساجد همیاری کنند دفاتر مجمع خیرین مسجد‌ساز در نقاط مختلف قم دایر خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد با کمک و یاری خیرین بتوان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: برای راه‌یابی جوانان به مساجد باید از ایده‌های نو و بدیع استفاده و زمینه حضور آنان را فراهم کرد.
خامه یار گفت: متاسفانه در برخی مساجد به دلیل عدم وجود شرایط مناسب، حضور جوانان کم‌رنگ است و باید با ایجاد شرایط زمینه حضور حداکثری آنها را فراهم کرد؛ شرایط مساجد به گونه‌ای باشد که جوانان بتوانند از جاذبه آن بهره‌مند شوند.
دبیر مجمع خیرین مسجدساز قم، پویایی مساجد، انقلابی بودن آن، پاسخگویی به شبهات موجود، ایجاد جاذبه‌های مناسب، جوان‌گرایی و بالا بودن کارکرد مسجد را بهترین شاخص برای فعال بودن مسجد عنوان کرد و گفت: با استفاده از این ابزار می‌توانیم مسجد نمونه و فعال داشته باشیم.
وی گفت: تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان و توجه به مسائل نماز رسالتی است که بر دوش همه ما قرار دارد.
خامه یار در پایان، بهره‌مندی از تجربیات مسئولان مساجد برای جذب حداکثری جوانان و توجه به لزوم احداث مساجد در مناطق جدید را هدف از برگزاری این نشست عنوان کرد.
در استان قم یک هزار و 200 مسجد برای اقامه نماز جماعت وجود دارد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.