در این آیین که آیات عظام سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید، حجج الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، علی اکبر ناطق نوری عضو تشخیص مصلحت نظام، سید محمد علی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور،آیات علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی آیت الله سید علی سیستانی از مراجع تقلید و همچنین بهرام سرمست استاندار قم حضور داشتند یاد و نام آن عالم ربانی گرامی داشته شد.

در این آیین امام جمعه موقت تهران طی سخنانی مرحوم آیت الله رسولی محلاتی را عالِمی نورانی، محقق، مولف، خدمتگزار امام و رهبری دانست و اظهار داشت: او به لحاظ قلمی دارای آثار پر برکت و ارزشمندی است.

آیت الله کاظم صدیقی با بیان اینکه آن عالِم جلیل القدر دارای امتیازات زیادی بود که همراهی با زعامت و رهبری شیعه بالاترین آن است، بیان داشت: آن فقیه وارسته جز سابقین انقلاب اسلامی است، در درس اصول و فقه حضرت امام شرکت می کرد، و در دوران انقلاب در فراز و نشیب ها، خطرها و همه امور همراه امام بود.

وی قرار داشتن در خط و مسیر امامت و ولایت را از بارزترین ویژگی‌های رسولی محلاتی ذکر کرد و گفت: این شخصیت بزرگ اخلاقی بود، به نحوی که آدم احساس می کرد، این اخلاق پسندیده را از جد گرامیش به ارث برده است‌.

صدیقی، نماینده سابق خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را از موفقین زمان توصیف کرد و خاطرنشان کرد: در زندگی نظم خاصی داشت، اهل ورزش و شنا بود، و به هیچ وجه تک بُعدی نبود.

وی اهتمام مرحوم آیت الله رسولی محلاتی به تحقیق در میراث گذشتگان اعم از کتاب های روایی و تفاسیر قرآن را مورد توجه قرار داد و گفت: آیت الله رسولی محلاتی در جنبه های مختلف بویژه سیاسی، علمی و اقتصادی از معتمدین حضرت امام بود، و بعد از امام راحل نیز لحظه ای از پرچم ولایت فاصله نگرفت و همان ارادت و همکاری را با رهبر معظم انقلاب نیز داشت.

صدیقی گفت: آن عالِم بزرگ شاخص بود و از رهبری و ولایت جدا نبود، هم به شخص و هم‌ به شخصیت دلداده بود، و این جز بصیرت ها، نورانیت‌ها و برجستگی‌های او به شمار می‌آید.

 مرحوم آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی در سال ۱۳۰۹ در محلات (استان مرکزی) متولد شد. وی در قم از محضر استادانی همچون آیات شهید صدوقی، اسدالله نوراللهی اصفهانی، شهید مطهری، عبدالجواد اصفهانی، مجاهدی تبریزی، سید محمدباقر طباطبایی بروجردی، امام خمینی، بروجردی و  علامه طباطبایی بهره برد.

آیت الله محلاتی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ نخستین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نیز نماینده مردم استان تهران در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری و سال‌ها نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را بر عهده داشت.

مرحوم آیت‌الله رسولی محلاتی مولف، مورخ و پژوهشگر برجسته شیعه و صاحب بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه قرآنی و تاریخ تشیع بود.

وی پس از تحمل دوره ای بیماری پنج شنبه گذشته در تهران دارفانی را وداع گفت.

آیین تشییع پیکر پاک آن مرحوم عصر امروز در قم برگزار و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

امام‌ جمعه موقت تهران در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی، شهیدان مقاومت و همچنین جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اکراین بیان کرد: این حادثه بسیار تلخ و ناگوار در حقیقت امتحان جدید الهی بود.

وی  تصریح‌ کرد: کسانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند، عده ای جوان نخبه بودند، و این موضوع برای خانواده آنها، رهبر معظم انقلاب و مجموعه نظام اسلامی خیلی سنگین است.

امام‌ جمعه موقت تهران افزود: اینکه ۴۰ سال قربانی دادن، حضور در صحنه و این همه جانفشانی کردن برای تامین امنیت را فقط برای اشتباه یک فرد نادیده بگیریم، ناشُکری است.

وی همچنین با اشاره به نقش موثر و پررنگ سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: سپاه در طول جنگ بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و کشور کرد، و این بی انصافی است که به این عزت بدست آمده توجه نداشته باشیم، و موضوعی را بهانه قرار داده و وحدت کشور را از بین ببریم.

هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و بصورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۶ مسافر ایرانی جان باختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.