مادری اشکبار نگاه حسرت آمیزش را از تابوت سردار بر نمی‌داشت، نزدیکش شدم با سوزی به وسعت تمام هستی زیر لب زمزمه می کرد " آن رفتن خوشش بین و آن گام آرمیده، چون قطره‌های شبنم بر برگ گل چکیده" .
کمی دورتر نزدیک جوانی شدم که دست نوشته «انتقام» را بر دست گرفته  و آن را بالای سر خود نگه داشته بود از او پرسیدم وظیفه ما بعد از شهادت سردارمان چیست؟ با لحنی دلنشین و مصمم گفت: " راهش را ادامه دهیم".
نزدیک به ۱۰ ساعت عاشقانش منتظر ماندند تا از سردارشان استقبال کنند، انتظار سنت دیرینه این قوم است ، اما ناگهان خبر آمد انتظار به پایان رسید و پیکر مطهر سردار دلها وارد حرم مطهر شده و تا دقایقی بعد بر شانه‌های اقیانوس مردم تا مسجد مقدس جمکران مشایعت شد.

از پیرمردی پرسیدم خسته نیستی از ساعتها اینجا منتظر نشستی؟ گفت: ما هر چه قدر هم خسته باشیم اندازه سردار خسته نیستیم، برای وداع با سرداری آمده‌ایم که وقتی ما استراحت می‌کردیم به خاطر آرامش ما سال‌ها بی خوابی می‌کشیده‌است.
حس مردم در این حماسه دیدنی بود و اشک‌هایشان جاری و مهمترین پیغامی که امروز در موج‌های خروشان مردم طنین انداز بود، ادامه راه حاج قاسم و تربیت یک نسل مجاهد و شجاع مانند این سردار رشید مقاومت اسلامی بود.  

 جمعیت در بلوار پیامبر اعظم(ص) و خیابان های اطراف به حدی بود که از حد توصیف قلم و قاب‌های محدود دوربین ها خارج است.

پیکر مطهر ۳ شهید و سید الشهدای مقاومت اسلامی بعد از ساعتها  انتظار و لحظه شماری بر دوش مردم قدرشناس قم قرار گرفت و این جا لحظه‌ای بود که بغض‌های فروخفته بسیاری از مردم به ناگاه با فریادهای یاحسین(ع)  و یازینب(س) فوران کرد. 
موکب ها و ایستگاه های صلواتی در سراسر مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) تشییع برپا بود و از دلدادگان ایستادگی و آزادگی پذیرایی می‌کردند همین موکب‌های ساده و مردمی همزمان با اذان مغرب و عشاء به محلی برای اقامه نماز اول وقت تبدیل شد.

همزمان با تاریکی آسمان مردم خوش ذوق حاضر در بلوار حرم تا حرم با روشن کردن چراغ تلفنهای همراه شعار مرگ بر آمریکا سر می دادند و بسیاری از کودکان و نوجوانان با دست گرفتن بادکنک های مشکی از همین کودکی مشق دلاوری و آزادگی می‌کردند.
حضور طلاب خارجی بیش از ۱۰۰ ملیت با پرچم ملیت های دنیا و دست نوشته‌هایی به زبان‌های مختلف و سر دادن شعارهای ضد استکباری و دعوت به اتحاد تمام کشورهای آزاده جهان در برابر آمریکا از جلوه های مراسم حماسی وداع با پیکرهای مطهر شهدای مقاومت بود.
جمعی از موتورسواران درحرکتی خودجوش پرچم کشورها و گروه‌های مقاومت را بر دست گرفته و در خیابان های شهر رژه می رفتند و بسیاری از پلاک خودروهای پارک شده در اطراف بلوار پیامبر اعظم(ص) از استان ها و شهرهای اطراف بودند.
مردم با غیرت شعارهای مختلفی چون «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، «می‌کشم، می‌کشم آنکه برادرم کشت»، «نه سازش، نه تسلیم نبرد با آمریکا» و غیره سر داده و خواستار انتقام سخت از عاملان این حادثه تروریستی بودند.
ازدحام و تراکم جمعیت بلوار حرم تا حرم و خیابان‌های اطراف به حدی بود که تشییع نگین خاتم سلیمانی بر روی دوش مردم در مسیر کوتاه حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ تا مسجد مقدس جمکران ۴ ساعت به طول انجامید.
لحظه سخت و جانکاه جدایی بعد از چند روز انتظار و شوق  فرارسید و مردم با چشم‌هایی گریان با محبوب قلب‌هایشان وداع کردند.

پایان این حماسه عظیم وداع با سردار دلها  با اجتماع در صحن های مسجد مقدس جمکران و تجدید بیعت با حضرت ولی عصر(عج) و اجرای مراسم سینه زنی و مرثیه سرایی به پایان رسید.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحمیمان تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در سخنرانی کوتاه دراین مراسم بیان کرد: پرچم قرمز یالثارات الحسین(ع) که نماد انتقام و خونخواهی است بر گنبد فیروزه ای مسجد مقدس جمکران نصب شده‌است.
قم امروز همچنین یک میزبان ویژه داشت، شهیدی که از اهالی این استان مقدس بود و سال‌ها در کنار سردار مقاومت مجاهدت آفرینی کرد، پیکر پاک شهید مظفری‌نیا  فردا در قبه‌الشهدای حرم مطهر بانوی کرامت(س) در صحن امام رضا(ع) به خاک سپرده می‌شود.
شهید سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا در تیرماه سال ۱۳۵۷ در قم چشم به جهان گشود و از همرزمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در سپاه قدس بود که به همراه این سردار بزرگ در ۱۳ دی‌ماه جاری به شهادت رسید.
صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه جاری سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی و چند تن از همراهانشان پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.