بهرام سرمست روز پنجشنبه در همایش تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد بیان کرد: کالاها و محصولات با کیفیت و استاندارد قابلیت رقابت با کالای مشابه خارجی و وورد به بازارهای بین المللی را دارا می باشند.

وی اضافه کرد: مرزهای تولید و صادرات در دنیا از بین رفته و هر کالایی که از کیفیت و استانداردهای لازم برخودار باشد می تواند در بازارهای هدف صادراتی جایگاه خود را پیدا کند.

استاندار قم در ادامه با اشاره ظرفیت مغفول مانده برند حلال ابراز کرد: استاندارد حلال باید به عنوان یک پروژه جدی در بین استانداردهای شناخته شده جهانی معرفی و ترویج گردد.

سرمست ادامه داد: استاندارد حلال می تواند سبک زندگی و ذائقه مصرف جامعه را به خود معطوف کرده و در ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی موثر باشد.

وی اضافه کرد: همچنین استاندارد حلال باید به چراغ راهنمای تولیدکنندگان استانی در شناخت و ورود به بازارهای داخلی و بین المللی تبدیل شود.

استاندار قم تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی با شناسایی فرایندها، سبک زندگی و استانداردهای نوین نسبت به برند سازی محصولات بومی و حللال اقدام کنند.

سرمست در پایان تصریح کرد: برند حلال از نمونه ها و ظرفیت های مهمی بوده که در بین بازارهای بین المللی کشورهای مسلمان و غیرمسلمان دارای مشتریان بیشماری می باشد.

در پایان این همایش که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و رییس ملی استاندارد برگزار شد از جمعی تولیدکنندگان، واحدهای تولیدی استاندارد و مدیران کنترل کیفیت استان با اهدای لوحی تقدیر شد./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.