"بهرام سرمست" روز سه شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده قم در سالن امام علی(ع) اتاق بازرگانی قم، فاصله حرف تا عمل در مسئولان را بسیار زیاد دانست و افزود: حرف و فکر مشترک میان مسئولان و صادرکنندگان وجود ندارد و این موجب شده تا قوانین تصویب شده، هیچ تناسبی با نیازهای صادراتی نداشته باشد.

وی همدلی و هم فکری میان مسئولان و صادرکنندگان استان را ضروری دانست و اظهار داشت: در کشور مشکلی به نام کمبود قانون وجود ندارد بلکه با قوانین موازی و قوانین مزاحم مواجه هستیم که باید این قوانین شناسایی و اصلاح شوند.

سرمست، شناسایی قوانین مزاحم و ارائه پیشنهادها و راهکاری های اجرایی را از جمله اولویت های مدیریت استان دانست و گفت: حرف و وعده مدیران باید به عنوان یک سند باشد که مسئولان هر وعده ای که دادند تمام همت خود را برای اجرای آن به کار گیرند.

وی با بیان اینکه در دنیای کنونی با پیوند و ارتباط تنگاتنگ میان ارکان اقتصادی مواجه هستیم، اظهار داشت: صادرات، تولید و اقتصاد در کشور در ارتباط با اقتصاد جهانی شکل می گیرد و باید این موضوع را قانون گذار، مجری و صادرکنندگان باور داشته باشند.

استاندار قم، ادامه داد: توسعه صادرات در شرایط کنونی دارای الزام های مختلفی از جمله توجه به اقتصاد دانش بنیان، تجارت الکترونیک و کیفی سازی کالاهای تولیدی و کاهش هزینه های تولیدی است.

سرمست با اشاره به ایجاد شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در استان گفت: باید مسئولان خود را پایبند به مصوبه های شوراهای و کارگروه های اقتصادی استان بدانند.

وی با بیان اینکه باید مسئولان استان به اهداف برنامه های تدوین شده استان پایبند باشند و تمام همت خود را تحقق این اهداف به کار گیرند گفت: صادرات استان در هشت ماه نخست امسال از نظر وزنی نسبت به سال گذشته افزایش ولی از نظر ارزش ارزی کاهش یافته است که باید تمام همت مسئولان تحقق اهداف صادراتی استان تا پایان سال باشد.

استاندار قم، ادامه داد: احداث وتکمیل نماشگاه های دائمی استان، نمایشگاه فرش و همچنین برند سازی محصولات راهبردی قم در دستور کار مدیریت استان است که باید تمام مدیران استان یکپارچه از این سیاست ها تبعیت و حمایت کنند.

وی، با بیان اینکه استانداری پشتیبان و همدل صادر کنندگان قم است گفت: در شرایط جنگ اقتصای کنونی، مدیریت استان از برگزاری نمایشگاه های تخصصی به منظور توسعه صادرات استان حمایت و پشتیبانی می کند.

در این همایش از ۱۷ تن از صادرکنندگان برگزیده سال ۹۷ و همچنین تعداد از خادمان صادرات استان با اهدای لوحی تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.