بهرام سرمست یکشنبه‌شب در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: عدم حضور و مشارکت جدی این قبیل سازمان‌ها در امر پژوهش، محل ایراد می‌باشد. 

وی بیان داشت: در مساله پژوهش مقداری کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی استان را شاهد هستیم، ازاین‌رو باید فعال‌تر عمل کنند.

استاندار قم همچنین روزآمدی را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک طرح پژوهشی قابل‌پذیرش عنوان کرد و گفت: یک موضوع پژوهشی مانند تحقق دولت الکترونیک هرچند که تکراری است، ولی انجام آن هرسال در قم ضروری است، تا بر اساس آن وضعیت پیشرفت‌های استان در این حوزه مشخص شود.

سرمست در ادامه با اذعان به اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی استان ازنظر بنیه علمی و پژوهشی توانایی کافی را ندارند، گفت: باید در زمینه تحقیق و پژوهش فضاسازی لازم را انجام و به دستگاه‌ها تسری داده و در یک فرآیند تعالی‌بخش آموزش‌های مربوطه را ارائه کنیم.

وی با استقبال از ایجاد بانک اطلاعات پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی قم بیان کرد: ما به بانک اطلاعات و فهرست پژوهش‌هایی که پیشینه تحقیقاتی سازمان‌ها را نشان می‌دهد، احتیاج داریم تا طبق نیازهای روز طرح‌های پژوهشی را اجرا کنیم.

جلسه کارگروه پژوهش و فناوری قم با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، کارشناسان پژوهشی و اساتید دانشگاه‌ها برگزار شد و طی آن ۱۶ طرح اولویت‌دار پژوهشی استان موردبررسی و تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.