سید رضا علیزاده طباطبایی یکشنبه‌شب در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: برخی از طرح‌های پژوهشی استان به پایان رسیده و نتایج آن‌ها نیز استخراج‌شده ولی در کتابخانه‌ها نگهداری می‌شود.

وی بیان داشت: باید این طرح‌ها پس از بررسی و تصویب در کارگروه پژوهش استان از طریق شورای برنامه‌ریزی به مدیران دستگاه‌ها ابلاغ شود، تا شرایط لازم برای اجرایی شدن را پیدا کند.

طباطبایی همچنین بابیان اینکه یک درصد از اعتبارهای هر دستگاه اجرایی قم به اقدام‌های پژوهشی اختصاص دارد، گفت: کل اعتبارات پژوهشی استان پنج میلیارد ریال برآورد می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی استانداری قم همچنین تغییرهای ایجادشده در نظام مالی کشور که حوزه پژوهش نیز متاثر از آن است را موردتوجه قرار داد و گفت: اعتبار پژوهشی هر دستگاه باید بلافاصله در وجه پیمانکار واریز شود تا در هزینه کرد آن دچار مشکل نشویم.

طباطبایی گفت: پیشنهاد ما این است که طرح‌های پژوهشی استان به‌صورت دوسالانه و طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در کارگروه پژوهشی استان بیش از ۶۰ طرح پژوهشی بررسی و ۱۶ طرح به‌عنوان اولویت‌های پژوهشی انتخاب‌شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع نظرسنجی از گردشگران و زائرانی که در ایام‌ نوروز وارد استان می‌شوند، گفت: هزینه این طرح که از طریق انعقاد قرارداد بین معاونت امور زائرین استانداری و دانشگاه قم صورت می‌گیرد، باید از اعتبارات ابلاغی از تهران تامین شود.

وی همچنین تهیه فرم پژوهشی جهت استفاده در قراردادهای پژوهشی و ارائه آن به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را ازجمله اقدام‌های کارگروه مذکور عنوان کرد و گفت: برخی از طرح‌های پژوهشی استان به دلیل ضعف‌هایی که دارند، جزو اولویت‌ها قرار نمی‌گیرند، ازاین‌رو باید با هماهنگی دانشگاه قم در دسترس دانشجویان و استادان قرار بگیرند تا به‌عنوان پایان‌نامه تحصیلی اجرا شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.