«سعید فرخی» روز سه‌شنبه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی افزود: در راستای تلاش برای تحقق شعار سال و  گسترش اقتصاد دانش بنیان؛ افزایش ارتباط بین صنایع، دانشگاه ها و موسسه های تحقیقاتی در حوزه های فناوری در دستور کار دبیرخانه و دستگاه های عضو این کارگروه قرار دارد.

وی ادامه داد: نیاز است در راستای افزایش هرچه بیشتر ارتباط واحدهای تولیدی با دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی، دبیرخانه دائمی هفته پژوهش در استان مرکزی ایجاد شده و اعتبارات مورد نیاز آن تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی از برگزاری نمایشگاه پژوهش در استان خبر داد و گفت: باید در کنار حضور پژوهشگران و دانشگاهیان زمینه حضور اقشار مختلف مردم، کشاورزان و فعالان اقتصادی برای افزایش ارتباط پژوهش با جامعه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نخستین نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان بر اساس آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی استان تشکیل شده است.

«رقیه یادگاری» افزود: وظایف در این نشست به چهار گروه تقسیم و وظیفه هر یک به یک کمیته واگذار شده است.

وی ادامه داد: هفت میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح های پژوهشی به استان مرکزی اختصاص یافت که بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده این اعتبارات برای تسویه حساب طرح های سال گذشته اختصاص یافته و طرح پژوهشی جدید امسال در استان آغاز نمی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی با یادآوری زمان هفته پژوهش از شانزدهم تا بیست و دوم آذرماه گفت: افزایش ارتباط بین تولیدکنندگان پژوهش با متقاضیان و بهره برداران طرح های پژوهشی از جمله اهداف برگزاری این هفته است.

یادگاری افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، تجلیل از پژوهشگران و برگزاری همایش پژوهش از جمله برنامه‌های این هفته در استان مرکزی است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های پژوهشی در استان مرکزی تنها به یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های استان محدود نشده و شرکت‌های دولتی بر اساس قانون باید ۴۰ درصد اعتبارات خود در این حوزه را با هماهنگی دانشگاه‌ها در راستای انجام طرح‌های پژوهشی استان اختصاص دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت های دانشگاهی و پژوهشی استان نیاز است شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی، بهره گیری از پژوهشگران و هیات‌های علمی دانشگاه‌ها را برای انجام طرح‌های پژوهشی در دستور کار خود قرار دهند.

یادگاری افزود: هفت طرح پژوهشی سال گذشته در استان مرکزی انجام شد که پنج طرح آنها توسط پژوهشگران و دانشگاهیان استان اجرایی شده است.

از مجموع ۷۸ شرکت دانش بنیان در استان مرکزی ۴۹ شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.