حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه درجلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: ما زمانی می توانیم دراستان برای توسعه فضاهای آموزشی از منابع ملی جذب خوبی داشته باشیم، که حمایت‌های خیران قوی باشد. 

وی بیان داشت: خیران مدرسه ساز استان برغم توانایی که درساخت و ساز مدرسه دارند، ولی زمین مورد نیاز برای این کار را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از خیران تمایلی به تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی ندارند، و می‌خواهند به صورت مستقل این کار را انجام دهند.

ذوالنوری ادامه داد: به همین علت باید برای شروع طرح، زمین مورد نیاز را برای آنها تامین کنیم، تا این امکان که از منابع ملی چیزی را جذب کنیم، وجود داشته باشد. 

وی گفت:‌ اگر نهضت تامین زمین را دراستان ایجاد کنیم، گزارش‌های جذب منابع در دوره‌های بعدی متفاوت خواهد بود، و نمایندگان مجلس استان نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی همچنین با بیان اینکه دراین خصوص زمین‌هایی را دراختیار دولت به معنای حاکمیت داریم، یادآور شد: باید کاربری برخی از زمین‌ها را تغییر بدهیم تا دراختیار شهرداری قرار بگیرد و دراحداث فضاهای آموزشی استفاده شود.

احمد امیرآبادی دیگر نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: طبق قانون، یکی از وظایف مدیریت شهری تامین زمین برای احداث فضاهای آموزشی می‌باشد.

وی بیان کرد: شهرداری قم واحدهای مسکونی موجود دربافت فرسوده و محروم شهر که نیاز به تخریب و بازسازی دارند را تملک، و برای ساخت مدرسه به اداره کل آموزش و پرورش استان واگذار کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.