امیر دریادار حمزه علی کاویانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم بیان کرد: تمام تجهیزات، نگهداری و آموزش‌های نیروی دریایی ایران در دوران قبل از انقلاب توسط غرب صورت می‌گرفت و بیش از ۵ هزار مستشار غربی نیز نیروی دریایی ایران را مدیریت و راهبری می‌کردند.

وی ادامه داد: ملحق شدن شناور و ناوشکن جماران به ظرفیت نیروی دریایی ارتش از افتخارات این نیرو پس از انقلاب است، تمام طراحی و ساخت‌وساز این ناوشکن کاملا ایرانی است.

وی ابراز کرد: طراحی و تولید ناوشکن‌های سهند و البرز با سامانه‌های بسیار پیچیده و مدرن از افتخارات و توفیق‌های ارتش جمهوری اسلامی بعد از انقلاب اسلامی است.

کاویانی خاطرنشان کرد: امروز تولید مدرن‌ترین زیردریایی‌ها به یکی از ساده‌ترین اقدام‌های ارتش جمهوری اسلامی تبدیل‌شده است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز تمام سامانه‌های نیروی دریایی ارتش توسط نیروهای ایرانی، طراحی، تولید، نگهداری و آموزش داده می‌شود.

وی گفت: شصت و چهارمین ناوشکن نیروی دریایی ارتش در حال حاضر در آب‌های دریای سرخ و کانال سوئز حفاظت و امنیت نفت‌کش‌های کشور را تامین می‌کنند درحالی‌که قبل از انقلاب تصور چنین امری نیز ممکن نبود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه سواحل مکران و دریای عمان بر عهده ارتش جمهوری اسلامی نهاده شده است، این سواحل اهمیت بسزایی در مسیر توسعه ملی و حضور در آب‌های هند دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هراس آمریکا از نفوذ معنوی و الهام بخشی انقلاب اسلامی برای ملت‌های آزاده جهان سبب شد تا آمریکا رژیم بعث را به حمله به انقلاب اسلامی ترغیب کرد.

وی اضافه کرد: صدام، با پشتیبانی تمام توان استکبار و بلوک شرق و غرب به جنگ با ایران آمد، توسعه مرزهای دریایی و دستیبابی به شمال خلیج‌فارس از اهداف اصلی صدام از شروع جنگ تحمیلی بود.

کاویانی ادامه داد: دستیبابی به شمال خلیج‌فارس می‌توانست صادرات نفت این کشور را با سهولت بیشتری همراه کند و به همین دلیل نیز این کشور هجمه اصلی توان خود را معطوف به خرمشهر و شهرهای جنوبی کشور کرد.

وی افزود: باوجود خروج مستشاران آمریکایی از ایران در ابتدای انقلاب اسلامی، بدنه جوان و انقلابی ایران در برابر رژیم تادندان‌مسلح نیروی دریایی رژیم بعث صف‌آرایی و توان این رژیم را زمین‌گیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی در دوران جنگ تحمیلی اشراف خود را در دریای عمان و خلیج‌فارس حفظ کرد و اجازه نداد خللی در عرصه تجارت و صادرات کشور در دوران سخت جنگ تحمیلی به وجود بیاید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.