آیت‌الله سید محمد سعیدی عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم تاکید کرد: شان و جایگاه معنوی قم باید از قبل از ورودی‌های استان نمایان باشد، مسئولان استان در ساماندهی ورودی‌های استان تلاش و تعامل قابل قبولی از خود نشان داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: قم حرم اهل‌بیت(ع) است و باید مهم‌ترین سند بالادستی استان در تمام تصمیم‌گیری‌ها باشد.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب نگرانی‌هایی از تغییر چهره معنوی قم داشتند، تمام برنامه‌های فرهنگی، اقتصادی و عمرانی قم باید متناسب با شان و جایگاه این استان به‌عنوان حرم اهل‌بیت تنظیم و جهت داده شود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به نام‌گذاری روز قم اظهار داشت: برنامه‌های این روز باید متناسب با شان شهر قم به‌عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام باشد، برنامه‌های اجراشده نباید متناقض با جایگاه این استان باشد.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان قم، ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر مقدس به نام «روز قم» نام‌گذاری شده است.

امام‌جمعه قم همچنین با اشاره به راهپیمایی دشمن‌شکن مردم قم در دفع آشوب و فتنه‌های اخیر بیان کرد: مردم قم و ایران در راهپیمایی دفاع از امنیت و اقتدار نظام، توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: دشمن هر ۱۰ سال یک‌بار توطئه جدیدی را برای براندازی نظام به اجرا درمی‌آورد که فتنه اخیر نیز از همین جنس بود.

وی اضافه کرد: در این توطئه‌ها تیر دشمن به سنگ خورده و آن‌ها نتوانستند اهداف و برنامه‌های خود را دنبال کنند.

به دنبال تغییر نظام پرداخت یارانه به بنزین و اصلاح قیمت آن، گروه‌هایی از مردم برخی شهرهای کشور در اعتراض به این موضوع تجمع‌های خیابانی برگزار کردند. این تجمع‌ها در برخی شهرها با سوءاستفاده اغتشاشگران آموزش‌دیده، به خشونت کشیده و منجر به تخریب اموال عمومی و حمله به مراکز دولتی، حوزه‌های علمیه و بانک‌ها شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم نیز در این جلسه گفت: برای روشنگری و آگاهی بخشی نسبت به توطئه‌های دشمنان در رابطه با حوادث و آشوب‌های اخیر ۶۰ نشست روشنگری در قم برگزارشده است.

سرهنگ مهدی کبیری پور بیان کرد: باید برای بیان اهداف دشمنان در حوادث اخیر آگاهی بخشی لازم در جامعه انجام بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی سپاه استان به مناسبت هفته بسیج خاطرنشان کرد: برنامه‌های سپاه قم در این هفته با عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گلزارهای شهدا آغاز شد.

وی تاکید کرد: بیان دستاوردهای سپاه قم و سرکشی به خانواده‌های شهدا هم‌زمان با هفته بسیج در حال انجام است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم ادامه داد: به مناسبت هفته بسیج یک هزار بسته معیشتی در بین مردم محلات محروم استان توزیع‌شده است.

از ۲۹ آبان تا ۵ آذرماه به‌عنوان هفته بسیج نام‌گذاری شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در این جلسه گفت: با گردآوری و جمع‌آوری آثار صوتی، تصویری، رسانه‌ای و هنری مرتبط با بانوی کرامت، گنجینه معنوی کریمه اهل‌بیت(ع) تدوین می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر به مناسبت روز قم بیان کرد: مراسم سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم پرشورتر از سال‌های دیگر انجام پذیرفت.

وی تصریح کرد: طرح یک روز خوب، پرسمان خانواده و برگزاری حلقه‌های ویژه برای کودکان در شبستان‌های حرم مطهر به همین مناسب روزانه در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخص به مناسبت روز قم خاطرنشان کرد: فراخوان جذب آثار فاطمی در قالب‌های مختلف هنری، دینی، ادبی و رسانه‌ای در این زمینه به‌زودی آغاز خواهد شد.

احمدی بیان کرد: فراخوان جذب آثار برگزاری جشنواره طلیعه بندگی، دومین جشنواره شعر فاطمی و جشنواره تولیدات رسانه‌ای فاطمی به همین مناسبت به‌زودی آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: اجتماع بزرگ زنان فاطمی هم‌زمان با سالروز وفات کریمه اهل‌بیت انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین هم‌زمان با این روز آیین معنوی شمع گردانی و سوگواری از مصلای قدس تا حرم مطهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.