فهیمه نوروز زاده روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: یک هفته قبل از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین،‌ میزان فروش سی ان جی در قم ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۶۳۸ مترمکعب بوده و در یک هفته گذشته به ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۶۶۳ افزایش یافته‌است.

به گفته وی، سی‌ان‌جی از نظر قیمتی یک‌سوم بنزین است و فرآورده پاک با میزان آلودگی کمتری به‌حساب می‌آید.

وی با اشاره به این‌که حجم مراجعه‌ها برای کارت سوخت به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قم کاهش‌یافته، بیان کرد: بخشی از مراجعه‌ها به دلیل اطلاع از نحوه دریافت کارت سوخت، ابهام درطریقه استفاده از آن به دلیل فراموشی رمز و اطلاع از سهمیه‌های کلاس‌های مختلف وسایل نقلیه بود.

نوروز زاده افزود: از ابتدای اجرای طرح و ساعت صفر روز ۲۴ آبان اطلاع‌رسانی با صدور اطلاعیه‌های مختلف انجام و میزان سهمیه‌ها اعلام گردید.

وی ادامه داد: بخش زیادی از کارت‌های سوخت واقع در باجه‌های معطله پست با اطلاع‌رسانی و مراجعه به سایت epolice.ir وpost.ir  و بدون نیاز به مراجعه حضوری قابل‌دسترس بوده و این سایت‌ها از طریق اینترنت ملی در زمان قطعی اینترنت نیز قابل‌دسترسی بود که اطلاع‌رسانی باعث کاهش مراجعه‌های مردمی شده‌است.

وی گفت: ظرفیت سی‌ان‌جی درسال‌جاری با توجه به افتتاح ۲ جایگاه سی‌ان‌جی درقم،‌ ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش یافته‌است.

مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم با اشاره به این‌که درحال حاضر تقریبا از ۵۰ درصد ظرفیت سی‌ان‌جی استان استفاده می‌شود، افزود: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه، سرمایه‌گذاران از مزایای دریافت کارمزد بیشتر برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک در ۳۹ جایگاه استان قم سوخت سی‌ان‌جی توزیع می‌شود که ۲۰ جایگاه دومنظوره و ۱۹ جایگاه تک منظوره می‌باشد.

وی درباره کاهش مصرف سوخت پس از اجرای سهمیه‌بندی بنزین در قم،‌ گفت: با وجود سوخت‌رسانی بی‌وقفه و در مدار بودن تمامی مجاری عرضه، میزان ارسال فرآورده به مجاری عرضه درروزهای اخیر روند کاهش داشتهاست که علت آن کاهش میزان مصرف می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.