حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم تاکید کرد: امر ساماندهی ورودی‌های شهر قم باید به‌گونه‌ای باشد که در محدوده محورهای مواصلاتی قم، هویت و معنویت قم مشخص باشد.

وی تأکید کرد: محورهای مواصلاتی در حریم این استان باید به شکلی ساماندهی و تولید محتوا شود که با جاده‌های شهرهای توریستی و صنعتی متفاوت باشد.

ذوالنوری اظهار کرد: طرح‌های پیشنهادی برای ساماندهی ورودی‌های شهر قم به‌رغم اینکه طرح‌های قابل‌اعتنایی است اما تامین کننده نظر شورای فرهنگ عمومی استان نیست.

وی اضافه کرد: بهترین روش برای ساماندهی ورودی‌های قم، مشخص کردن محدوده مشخصی در محورهای مواصلاتی استان است.

وی تاکید کرد: برای انتقال حس معنویت در محدوده قم باید به پیوند بین تابلوهای تبلیغاتی و فضاسازی‌های محیطی توجه شود.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی قم نیز در این جلسه، مشکلات اعتباری دستگاه‌های اجرایی را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: برای ساماندهی ورودی‌های قم باید از بستر امکانات اعتباری موجود استفاده شود.

نصرت‌الله لطفی عنوان کرد: برای ساماندهی ورودی‌های قم باید مسافت شرعی و حدترخص استان به نقطه ابتدایی ساماندهی ورودی‌های استان تعیین شود.

وی ادامه داد: ساختمان‌های عوارضی و عرشه پل‌های موجود در آن باید با حال و هوای معنوی استان قم متناسب باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز در این جلسه بیان کرد: برای برگزاری باشکوه روز قم، هماهنگی‌های مطلوبی در بین دستگاه‌های اجرایی انجام گرفت.

ابوالقاسم مقیمی اضافه کرد: رویکرد تبلیغاتی و معرفی روز قم در سطح استان مهم‌ترین هدف امسال برگزاری برنامه‌های روز قم بود.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های انجام‌گرفته در روز قم بیان داشت: رونمایی از نماد روز قم، برگزاری نمایشگاه دانش‌آموزی در این رابطه و توزیع هشت هزار عنوان کتاب در بین دانش آموزان استان از فعالیت‌های انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: تورهای قم گردی به مناسبت روز قم در حال انجام است، حرکت کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های ویژه انجام‌شده است.

مقیمی اضافه کرد: برگزاری کاروان شادی، حضور در رسانه‌های ملی و استانی، برگزاری جشنواره‌های شعری، جشنواره دانه‌های انار و برگزاری سرود خیابانی نیز به همین مناسبت در شهر قم انجام شد.

وی تاکید کرد: برگزاری همایش دوچرخه‌سواری با حضور بیش از یک هزار دوچرخه‌سوار و برگزاری المپیاد ورزشی ثارالله و همایش ورزشی فرزندان انقلاب نیز در همین رابطه انجام شد.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان قم، ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر مقدس به نام «روز قم» نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.