به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در این بخشنامه، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان را موظف به تعیین زمان و ساعت مشخصی برای انجام ملاقات مردمی و دیدارهای چهره به چهره کرد.

در این بخشنامه آمده است: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، ریاست محترم جمهوری و در راستای اجرای بخشنامه شماره ۸۲۶۳۹/۲۱۴۱ مورخ ۵/۷/۱۳۹۶ هیأت محترم وزیران، بند ۸-۳ نظام‌نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد (موضوع مصوب شمارة ۶۳۳۰/۹۲/۲۰۶ مورخ ۵/۴/۱۳۹۲ شورای عالی اداری) و ماده ۲۳ منشور حقوق شهروندی در خصوص برگزاری دیدار چهره به چهره (ملاقات مردمی) مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌منظور ارتباط نزدیک و مستمر با مردم، آگاهی از مشکلات ایشان و اهتمام در رفع آن‌ها با ارج نهادن به حقوق شهروندی همراه با تکریم و حفظ کرامت انسانی در دستگاه‌های تحت مدیریت، جهت بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌ها، افزایش رضایتمندی شهروندان و یکسان نمودن شیوه برگزاری برنامه‌های دیدار چهره به چهره در سطح استان، نکات ذیل جهت اطلاع، اهتمام ویژه در رعایت دقیق آن‌ها به‌منظور اجرا و انعکاس به واحدهای زیرمجموعه ابلاغ می‌گردد.

در ادامه این بخشنامه تصریح‌شده است: پیرو ابلاغ قبلی، کلیه مدیران موظف‌اند بااطلاع رسانی قبلی به‌عنوان روز و ساعت دیدار مردمی در محل دفتر خود، ملاقات و گزارش مربوط به دیدارهای خود را با مشخصات فردی ارباب‌رجوع برابر جداول ارسالی در پایان هر فصل با امضای مدیر دستگاه به اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری ارسال نمایند.

بخشنامه ادامه یافته است: به استناد مواد ۲۰ و ۲۲ منشور حقوق شهروندی، کلیه دستگاه‌ها موظف‌اند ضمن بررسی سریع موضوعات مطروحه از سوی شهروندان، نتیجه نهایی اقدام به نحو مقتضی به اطلاع متقاضیان ‌رسانده شود.

بخشنامه حاکی است: کلیه مدیران استان موظف‌اند در صورت دعوت اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری جهت پاسخگویی برخط در مرکز سامد استان (سامانه ۱۱۱) در زمان مشخص‌شده ،شخصا حضور یافته و به‌صورت تلفنی پاسخگوی شهروندان محترم باشند.

در این بخشنامه به اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تاکید شده با هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌ها و صداوسیما نسبت به اطلاع‌رسانی دیدارهای چهره به چهره مدیران محترم اقدام نماید.

در این بخشنامه اضافه‌شده است: اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری با اتخاذ تدابیر و راهکارهای لازم نسبت به اجرای صحیح برگزاری ملاقات مردمی اقدام و گزارش پایانی و جمع‌بندی دیدار دستگاه‌های اجرایی را مطابق با دستورالعمل ابلاغی به استاندار گزارش نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.