به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در پنجمین جلسه ستاد اربعین استان قم با اشاره  به لزوم استقبال باشکوه از زائران در قم، افزود: اعزام زائران اربعین حسینی با استفاده حداکثری از ظرفیت ها و مشارکت های مردمی صورت گیرد.

وی جایگاه ویژه قم درمیزبانی از زائران را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: توجه به مسائل فرهنگی درخدمت رسانی به زائران و مسافرین حاضر در قم مورد توجه مسئولین و مواکب اربعین حسینی قرار گیرد.

سرمست رویکرد مدیریت استان را آسیب شناسی از برنامه های سال گذشته در رابطه با پیاده روی حماسی اربعین دانست و تصریح کرد: پیش بینی های لازم برای افزایش سطح خدمات بویژه در سطح شهر و پیشگیری از هرگونه ناهماهنگی در اسکان و پذیرایی اندیشیده و عملیاتی شود.

وی به تفاوت های فرهنگی در میزبانی مردم عراق و مردم ایران اشاره کرد و ادامه داد: مسئولین مواکب اربعینی بر ایجاد همدلی و اعتلای فرهنگ میزبانی از زائرین اهتمام داشته باشند .

استاندار قم همچنین با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات و برنامه های استان در ایام اربعین، ادامه داد: رسانه های جمعی و صدا و سیمای مرکز استان نقش مهمی در این عرصه دارند.

سرمست به استقرار نظم و امنیت در سطح شهر و بویژه در اطراف حرم مطهر اشاره و ابراز کرد: همه نهاد ها و دستگاه های اجرایی قم برای برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین نهایت همکاری و همدلی را داشته باشند.

وی در پایان بر لزوم مستند سازی از اقدامات صورت گرفته در ایام اربعین تاکید و خاطر نشان کرد: مستند سازی صحیح از اقدامات انجام شده جهت بررسی، ارزیابی و ارتقای فعالیت های استان، زمینه برگزاری این مراسم در سال های بعد را ایجاد خواهد نمود.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.