به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه قم، افزود: این خواسته جدی مدیریت حوزه‌های علمیه از مدیران استانی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اواخر ماه بهمن ۹۷ در بیانیه‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

وی همچنین بر ارتقای کیفی آموزشی، اخلاقی و درسی  مدارس علمیه  استان‌ها تاکید کرد.

اعرافی، تبیین رسالت روحانیت برای طلاب جوان، تلاش برای جذب جوانان مومن و انقلابی به حوزه را از دیگر ماموریت های مدیران حوزه‌های علمیه استان‌ها برشمرد و اظهار کرد: در ارتباط با مساله جذب جوانان به حوزه، باید به موضوع کیفی پذیری توجه شود. البته در همین رابطه ستاد جذب نیز راه‌اندازی شد و لازم است مدیران که در عرصه جذب جوانان تجربیاتی دارند با این ستاد همکاری کنند.

وی افزود: از دیگر رسالت‌های مدیران حوزه در استان‌ها، برگزاری کیفی دروس خارج در استان‌ها، نظارت و دقت نظر در برگزاری دروس خارج و فعالیت درست و صحیح اساتید خارج است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، دانش‌افزایی اساتید و برگزاری کارگاه‌های مهارت افزایی در مدارس علمیه را از دیگر ماموریت های مدیران حوزه‌های علمیه استان‌ها برشمرد و درعین‌حال تقویت علمی اساتید در حوزه ادبیات عرب در مرکز تخصصی تربیت مدرس را ضروری دانست. 

اعرافی ادامه داد: نکته‌ای که لازم است مدیران حوزه‌های عملیه به آن توجه کنند، بحث موقوفات حوزوی است، مواردی وجود دارد که مورد تصرف سایر نهادها قرارگرفته، باید این موقوفات برای حوزه آزادسازی شود تا حوزه‌های علمیه از آن‌ها بهره ببرند.

امام‌جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش و همراهی مدیران حوزه‌ها، مدارس و طلابی که در حادثه سیل امسال در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان حضور جدی داشتند و توانستند با فعالیت جهادی خود گره از مشکلات سیل‌زدگان باز کنند و سبب آرامش دل‌های مردم شوند، قدردانی و تشکر کرد.

وی در پایان از خدمات مدیران سابق حوزه‌های برخی استان‌ها تقدیر و تشکر کرد و خواستار تلاش برای رشد علمی و اخلاقی مدارس و طلاب از سوی مدیران جدید شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.