حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری دوشنبه شب در همایش یاوران وقف قم افزود: برای تمدن‌سازی اسلامی موقوفات جدید استان در مسیر علم و فناوری باید هزینه شود.
وی یادآور شد: نگاه مقام معظم رهبری به مساله وقف، نگاه تمدنی و تمدنسازی است، درعصر حاضر باید موقوفات را در مسیر سوق دهیم که به تمدنسازی اسلامی منجر گردد.
وی اظهار کرد: خیرین و واقفین در وقفهای جدید توسعه مراکز علمی، حوزههای علمیه و شرکتهای دانش بنیان توجه بیشتری به خرج دهند.
اسکندری با اشاره به اثر موقوفات درتوسعه و گسترش معارف اسلامی خاطرنشان کرد: باید از جریان پویا و زنده وقف برای پیشبرد اهداف عالیه اسلامی استفاده شود.
وی اظهار داشت: وقف و موقوفات از مسائلی بوده که دارای ابعاد متعدد و متنوعی بوده که تمام آنها نیز منشا اثرات خیر و مثبت می‌باشد.
وی تاکید کرد: نگاه به وقف درسطح جامعه متنوع است اما تمام این نگاه‌ها در نهایت دارای اثرات مثبت و مطلوب برای جامعه است.
وی در ادامه با اشاره به ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان داشت: مردم امروز در پهنه ایران اسلامی به وظیفه انقلابی و اسلامی خود عمل و خروش مرگ بر آمریکا را سر دادند.
۱۳ آبان سالروز تبعید امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳ است.همچنین این روز کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.