رسول منعم روز یکشنبه در مجمع سالیانه هیات وزنه‌برداری قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان این استان بابیان اینکه هیات های ورزشی قم در مسیر فعالیت در سطح ملی حرکت می‌کند افزود: قم در سال جاری تاکنون ۴۰ میزبانی رخدادهای کشوری و هفت میزبانی اردوی تیم ملی را برگزار کرده است.

وی با اشاره به کسب ۹۷۶ مدال توسط ورزشکاران استان در ۶ ماه نخست امسال ادامه داد: ۸۱۹ عنوان انفرادی ، ۶۷ عنوان تیمی و ۹۰ عنوان فراملی دستاورد ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف ورزشی است.

منعم با تاکید بر توجه به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در هیات وزنه‌برداری گفت: ۲۸۰ باشگاه خصوصی در سطح استان فعالیت می‌کنند که فعالیت آن‌ها به‌نوعی با وزنه‌برداری مرتبط است که در برنامه‌های هیات وزنه‌برداری نقش‌آفرینی بیشتر با بخش خصوصی است و استفاده از این ظرفیت باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به فعالیت رشته وزنه‌برداری در بخش بانوان در این استان، ادامه داد: بستر لازم برای فعالیت بانوان در این رشته ورزشی در قم ایجادشده است که باید برنامه‌ریزی لازم برای ارتقای کمی و کیفی بانوان علاقه‌مند در این رشته انجام شود.

منعم، توجه به توسعه وزنه‌برداری در استان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: هیات وزنه‌برداری باید در توسعه این رشته ورزشی در بخش‌های تابعه توجه جدی‌تری داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم بابیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ مدال کشوری توسط ورزشکاران قم در سال ۹۷ کسب‌شده است گفت: بودجه لازم برای پرداخت پاداش به تمام ورزشکاران صاحب مدال کشوری در استان وجود ندارد ولی از ورزشکارانی که موفق به عضویت در تیم‌های ملی شوند، به‌طورجدی حمایت می‌شود.

وی، اظهار داشت: وزنه‌برداری ازجمله رشته‌هایی است که نیاز به حمایت، پشتیبانی و پرداخت یارانه  دارد و در صورت اعلام این هیات های ورزشی از قهرمانان این رشته حمایت جدی‌تری صورت می‌گیرد.

منعم، با انتقاد از حضور نیافتن رئیس هیات فدراسیون وزنه‌برداری در این مجمع سالیانه گفت: انتظار ما از رئیسان فدراسیون این است که سالیانه دست‌کم یک‌بار در مجمع سالیانه استان حضور یابند و عدم حضور رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در این مجمع مورد گلایه و انتقاد است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم اظهار داشت: مجامع سالیانه باید نقش ارزنده‌ای در پاسخگویی، شفاف‌سازی و بررسی عملکرد هیات های ورزشی در رفع مشکل‌ها و اصلاح مسیر هیات های ورزشی داشته باشد.

وی ارتقای سطح فنی و کیفی مربیان و ورزشکاران را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: حضور مربیان از استان‌های دیگر برای ارتقای وزنه‌برداری قم موردحمایت اداره کل ورزش و جوانان است.

منعم، اتحاد و همدلی ایجادشده میان دستگاه‌های مختلف استان برای توسعه ورزش قم را بسیار خوب دانست و ادامه داد: اتحاد و همدلی خوبی میان اداره کل آموزش‌وپرورش،  ورزش و جوانان، شهرداری، سپاه پاسداران، بسیج و تمام نهادها و سازمان‌های مرتبط در استان ایجادشده است.

وی با اشاره به ترسیم سند ۱۴۰۴ ورزش همگانی استان گفت: با تصویب این سند، یکی از ملاک‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی، عملکرد آن‌ها در حوزه ورزش و در قالب این سند است.

وی با اشاره به تلاش برای حمایت از قهرمانان ورزشی قم در سطح ملی ادامه داد: برای ورزشکارانی که در مسابقات قهرمانی بزرگ‌سالان کشور صاحب مدال شوند، هدایایی در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.