سید موسی حسینی کاشانی روز پنجشنبه در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، افزود: اخیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها، شهر خلاق فرهنگی را متناسب با ظرفیت‌های آن شهر در زمینه‌های مختلف تدوین می‌نماید.

وی بابیان این‌که استان قم در خط ثلث و نثر در کشور رتبه نخست و در زمینه نشر رتبه دوم را داراست، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها جزو ویژگی‌های مهم شهر قم به شمار می‌رود که می‌تواند در جذب اعتبارات ملی کمک نماید.

وی در ادامه گفت: کارگروه امور فرهنگی، ‌عفاف و حجاب در ذیل کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده تشکیل‌شده است که دبیری آن بر عهده این اداره کل است.

حسینی کاشانی با اشاره به عضویت دستگاه‌های فرهنگی، انتظامی و قضایی در این کارگروه، افزود: تدوین آمایش، شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگی، تدوین برنامه‌های کلان فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های موجود، تعیین پژوهش‌های لازم در جهت شناسایی شاخص‌های فرهنگی و تدوین سند چشم‌انداز توسعه فرهنگی باید در این کارگروه موردبررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ارائه برنامه‌های کلان فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، تجمیع بانک اطلاعات شاخص‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فرهنگی استان، پیشنهاد بودجه‌ریزی فرهنگی استان با توجه به اولویت‌ها و ظرفیت‌ها از دیگر وظایف تخصصی کارگروه امور فرهنگی، عفاف و حجاب می‌باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در استان قم سندی راهگشا برای مباحث فرهنگی وجود ندارد و نقشه راه فرهنگی ترسیم نشده است که خلاء مهمی محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ابراز امیدواری کرد: سند فرهنگی استان در کارگروه فرهنگی، عفاف و حجاب تدوین شود تا برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای این نقشه باشد.

وی گفت: سال گذشته در بودجه‌ریزی کلان فرهنگی استان شاهد جهشی بودیم که نشان‌دهنده این است که ذهنیت استان به سمت برنامه‌های فرهنگی حرکت کرده است.

در این جلسه عملکرد دفاتر تسهیل‌گری واقع در شهر قائم و اسماعیل‌آباد قم بررسی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.