در این پیام که نسخه‌ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: رحلت عالم بزرگوار و کم‌نظیر، آیت‌الله قاضی‌زاده اراکی (قدس سره) موجب نهایت تاسف گردید.

پیام ادامه یافته است: این عالم مخلص و باصفا دوران عمر بابرکت خویش را به پرورش شاگردان و محققان و خدمات شایسته به عالم اسلام و تشیع گذراند و نام نیکی در همه اذهان دوستان از خود به یادگار گذاشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این پیام این ضایعه مولمه را به همه مردم شریف اراک و حوزه علمیه این شهر و به‌خصوص فرزند برومند ایشان و اهل‌بیت گرامیش تسلیت عرض کرده و صبر و اجر جمیل برای آن‌ها از درگاه خداوند خواستار شده است.

آیت‌الله قاضی‌زاده متولد سال ۱۳۱۰ در قم بود و در سال ۱۳۵۴ به اراک هجرت کرد و با سکونت در این شهر، فعالیت‌های انقلابی در جهت اهداف امام خمینی را دنبال می‌کرد. وی مسئولیت مدرسه علمیه حاج محمدابراهیم خوانساری اراک را به عهده داشت.

مراسم تشییع این عالم وارسته روز پنجشنبه ۹ آبان ماه ساعت ۹ صبح از مقابل مدرسه علمیه حاج محمدابراهیم اراک برگزار می‌شود و سپس به قم منتقل خواهد شد.

پیکر آیت‌الله قاضی‌زاده عصر پنجشنبه، ساعت ۱۴ از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع خواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین در پیامی به مناسبت رحلت عالم فرزانه مرحوم سید جعفر مرتضی عاملی آورده است: رحلت عالم پرمایه، حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرحوم سید جعفر مرتضی عاملی(قدس سره) موجب نهایت تاسف گردید. این عالم بزرگوار گنجینه‌ای از علوم اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بود و تا آنجا که توان داشت، روی این گنجینه کار کرد و آثار پرارزشی از آن را منتشر ساخت. درواقع تمام عمر او وقف نشر علوم اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بود.

پیام ادامه یافته است: این‌جانب این ضایعه بزرگ را به علمای اسلام، به‌خصوص حوزه علمیه لبنان و خاندان گرامیش تسلیت عرض می‌کنم؛ روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

مرحوم آیت‌الله  سید جعفر مرتضی عاملی در۱۵ صفر سال ۱۳۶۴ هجری قمری  ( ۶ ژانویه ۱۹۴۵) در شهر «دیرقانون» از توابع استان «صور» در جنوب لبنان به دنیا آمد و اصلیت خانواده وی به شهر عیتا الجبل در استان «بنت جبیل» بازمی‌گردد.

وی مقدمات علوم اسلامی را نزد پدرش در لبنان آموخت و در سال ۱۹۶۲ برای ادامه تحصیلات حوزوی راهی نجف شد. در سال ۱۹۶۲ از نجف به حوزه علمیه قم آمد و در سال ۱۹۹۳ به لبنان بازگشت و در آنجا حوزه علمیه امام علی بن ابیطالب (ع)  را بنیان نهاد . وی مراکز اسلامی دیگری نیز در لبنان تأسیس کرد و تألیفات بسیار زیادی به‌ویژه در حوزه تاریخ اسلامی دارد.

علامه  مرتضی عاملی روز یکشنبه هفته جاری پس از چند سال تحمل درد و رنج بیماری در لبنان دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.