به گزارش ایرنا، در این پیاده روی که از بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) آغاز شد، شرکت کنندگان از مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران به منظور تجدید بیعت با حضرت بقیه الله الاعظم(ص) حرکت کردند.
در طول این مسیر، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی از استادان برجسته حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران به خیل عاشقان امیرالمومنان، امام علی(ع) و حضرت بقیه الله الاعظم(عج) پیوستند.
در این راهپیمایی فضلا و طلاب حوزه علمیه و طلاب غیر ایرانی مقیم قم و نیز قشرهای گوناگون مردم به صورت خانوادگی حضور داشتند.
شرکت کنندگان پیشانی بندهای یامهدی(عج) بر پیشانی خود بسته بودند و پرچم هایی که بر روی آنان لبیک یا مهدی(عج) نوشته شده بود را به همراه داشتند.
در طول مسیر، ایستگاه های مختلف صلواتی با پخش شربت و شیرینی از عاشقان حضرت صاحب الزمان(عج) پذیرایی می کردند و مومنان، این روز بزرگ، خجسته و فرخنده را به یکدیگر شادباش و تبریک می گفتند.
«غدیر خم» نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر بزرگوار اسلام، در 18 ذی حجه سال 10 هجری قمری، امام علی(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خداوند متعال اعلام فرمود که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.