رسول منعم‌ روز شنبه در جلسه شورای ورزش‌های همگانی قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: در راستای توسعه ورزش همگانی هشت برنامه ورزشی در محله‌های مختلف استان اجرا می‌شود.

وی برگزاری ۵۵ برنامه پیاده‌روی عمومی را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان داشت:  ۲۰ برنامه کوه‌پیمایی عمومی، ۶ برنامه دوچرخه‌سواری و ۵۴ جشنواره و همایش با موضوع ورزش همگانی نیز در دستور کار می‌باشد.

وی افزود: ۱۲ برنامه ورزش صبحگاهی نیز ویژه کارکنان دستگاه‌های دولتی پیش‌بینی و دستورالعمل آن نیز ابلاغ‌شده است.

وی افزود: برگزاری مسابقه‌های ورزشی برای یک هزار تن از کارکنان دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌هاست، که شامل ۶ رشته برای بانوان و هشت رشته برای آقایان است.

 منعم یادآور شد: این برنامه‌ها بر اساس تقویم ورزش‌های همگانی استان که با مشارکت و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تدوین‌شده، انجام می‌شود.

منعم همچنین گفت: ایجاد سه پایگاه فعال ورزش صبحگاهی و عصرگاهی برای مردان و ۶ پایگاه نیز برای بانوان از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰ جلسه تخصصی با موضوع ورزش‌های همگانی در آذر و بهمن‌ماه امسال گفت: تا پایان سال چهار جلسه با دستگاه‌های اجرایی و ۳۰ جلسه کارگروه توسعه ورزش همگانی و سه جلسه شورای ورزش همگانی را برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: طرح پاییزه با ورزش نیز یکی از طرح‌های نوینی است که با مشارکت شهرداری و مدیران بوستان‌ها درصدد برگزاری آن هستیم.

منعم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: توسعه ورزش در مناطق روستایی از اولویت‌های مهم دولت در حوزه ورزش و جوانان است، ازاین‌رو طی یک سال گذشته ۷۰ خانه ورزش روستایی در قم تجهیز شده است.

وی افزود: هم‌اکنون این آمادگی وجود دارد که هر روستایی در استان که شرایط لازم را داشته باشد، خانه ورزشی آن را تجهیز کنیم.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.