به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی اظهار داشت: حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای سایبر بیش از آنکه به نرم‌افزارها و قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی بستگی داشته باشد به خود کاربران بستگی داشته که چگونه در این فضا از خود مراقبت می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه کاربران زیادی بدون توجه به حساسیت این موضوع اقدام به بارگذاری تصاویر شخصی و خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، غافل از اینکه این امر ممکن است باعث بروز مشکلات خانوادگی و صدمه به موقعیت اجتماعی، خانوادگی و حیثیتی آن‌ها شود.

رئیس پلیس فتا قم ادامه داد: افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی با اهداف خاص از پیش برنامه‌ریزی‌شده فعالیت دارند که به دنبال مقاصد مجرمانه مختلفی ازجمله هتک حیثیت، اخاذی، کلاه‌برداری، جعل هویت، سرقت اطلاعات و ترویج فرهنگ ابتذال غرب هستند که غفلت کاربران از این موضوع، ممکن است حریم خصوصی آنان و خانواده‌شان را دچار مشکلات خطرناک سازد و ازلحاظ روحی و روانی آسیب جدی به پیکره خانواده وارد آورد.

موالی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۶ قانون جرائم رایانه‌ای نیز هر کس،‌ فیلم یا صوت یا تصویر فرد دیگری را تغییر دهد یا تحریف کرده و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به‌نحوی‌که عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس و یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی همچنین بابیان اینکه فعال کردن گزینه‌های امنیتی در شبکه‌های اجتماعی از ملزومات کار در فضای مجازی است، تاکید کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌هیچ‌عنوان به هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر خصوصی خود و خانواده‌شان را در فضای مجازی منتشر نکنند.

وی اظهار داشت: خانواده‌ها در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود و فرزندانشان نهایت دقت را داشته باشند، اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کرده و از انتشار دادن هرگونه اطلاعات شخصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم بیان کرد: کلیه کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص خانم‌ها به‌هیچ‌عنوان به هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر خصوصی خود و خانواده‌شان را در فضای مجازی منتشر نکنند، چراکه مجرمان سایبری و افراد فرصت‌طلب به دنبال این‌گونه اطلاعات بوده و با سوءاستفاده از آن به دنبال فریب، تهدید و اخاذی هستند.

کشف ۱۳ کیلو تریاک در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز از دستگیری ۶ خرده‌فروش مواد مخدر و کشف ۱۳ کیلو تریاک در استان خبر داد.

 سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار داشت: در راستای طرح برخورد و مبارزه با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر در سطح محلات حاشیه‌ای شهر قم، موضوع در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان قم قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۴ و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم با  انجام اقدام‌های پلیسی در عملیاتی غافلگیرانه مخفیگاه ۶ تن از خرده‌فروشان مواد مخدر را شناسایی و طی بازرسی از آن محل، ۱۳ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم ادامه داد: درنهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل‌شده برای  انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.