سرهنگ مجید محبعلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به علت برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی شان موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم های عملیاتی پلیس فضای تبادل و تولید اطلاعات این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات گسترده و رصد فضای مجازی، پلیس متوجه شد که فردی با طراحی سایت های جعلی و معرفی آن از طریق شبکه های اجتماعی پرمخاطب اقدام به فروش بسته های اینترنتی ارزان قیمت کرده و از سادگی برخی از کاربران استفاده و با برداشتن اطلاعات حساب های بانکی افراد در فرصت مناسب نسبت به خالی نمودن حساب آنان اقدام می کرده است.
سرهنگ محبعلی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات گسترده و بررسی های فنی موفق به شناسایی هویت متهم شدند که پس از هماهنگی با مرجع قضایی طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده تاکنون از حساب بانکی 600 نفر به صورت غیرمجاز حدود یک میلیارد ریال برداشت کرده است، گفت: مالباختگان می توانند با مراجعه به پلیس فتا واقع در میدان کلتپه جنب ساختمان پلیس آگاهی بوکان شکایت خود را مطرح کنند.
فرمانده انتظامی بوکان اضافه کرد: جرایم سایبری به دلیل دسترسی مجرمان به ابزار و فناوری های جدید اتفاق می افتد و این ابزار به مجرمان امکان ارتکاب جرم در حد وسیع و سپس پنهان شدن بدون نیاز به روبرو شدن فیزیکی یا بزه دیده و یا قربانی خود را می‌ دهد.
به گزارش ایرنا، در ماه جاری نیروی انتظامی بوکان 2 شبکه کلاهبرداری اینترنتی شامل 16 عضو را در این شهرستان شناسایی و متلاشی کرد.
آذربایجان غربی در جرایم سایبری در رتبه 10 کشور قرار دارد.
گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهای جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان از یک سو فرصتی بی نظیر به شمار آورده و از سوی دیگر تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی انسان ها موجب شده است.
یکی از مهمترین این تهدیدها، تولد و گسترش قابل توجه پدیده ای به نام جرایم سایبری است؛ جرایمی که در مقایسه با جرایم سنتی هر روز قربانیان بیشتری از بشریت گرفته و نیز روش های سنتی مبارزه با جرایم در خصوص آنها کارگشا نیست.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.