رضا شاهسواری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ‌افزود: نرخ سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با تشکیل کارگروه ماده ۱۸ تعیین و مقرر شد این نرخ نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته باشد.

وی اضافه کرد: کارگروه ماده ۱۸ با حضور نمایندگانی از سازمان تاکسیرانی،‌ شهرداری، آموزش‌وپرورش،‌ مدیران مدارس، ‌اولیاء دانش‌آموزان و پلیس راهور برگزار می‌شود که در این کارگروه مصوب شده سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور در امر نظارت بر سرویس دانش‌آموزی اقدام کنند.

وی بابیان این‌که نرخ سرویس مدارس با توجه به نوع خودرو و تعداد دانش‌آموزان تعیین شده است، گفت: نرخ خودروی پراید با سه دانش‌آموز یک‌میلیون و ۷۵ هزار ریال و با چهار دانش‌آموز ۹۱۰ هزار ریال تصویب‌شده است.

به گفته شاهسواری،‌ نرخ خودروی سمند، پژو و تیبا با سه دانش‌آموز یک‌میلیون و ۱۵۵ هزار ریال و با چهار دانش‌آموز ۹۸۵ هزار ریال مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ جابه‌جایی دانش‌آموزان با خودروی ون و خودروهای مشابه نیز ۶۰۵ هزار ریال در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: این قیمت‌ها به‌شرط تعطیلی پنجشنبه‌ها و با نرخ پایه بر مبنای میانگین مسافت از منزل تا مدرسه(سه کیلومتر) می‌باشد و در صورتی‌که دانش‌آموزان پنجشنبه‌ها نیز نیاز به سرویس مدارس داشته باشند، قیمت‌ها کمی افزایش می‌یابد.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش قم بابیان این‌که دانش‌آموزان ۲۳۰ مدرسه قم از سرویس دانش‌آموزی استفاده می‌کنند، ادامه داد: همه مدارس متقاضی باید برای دریافت سرویس دانش آموزی تحت پوشش شرکت‌های مجاز معرفی شده تحت نظارت سازمان تاکسیرانی قرار گیرند و استفاده از سرویس‌های آزادبر ممنوع می‌باشد.

وی با اشاره به لزوم ثبت‌نام در سامانه سپند برای استفاده از سرویس دانش‌آموزی، خاطرنشان کرد: سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی، در راستای تحقق حقوق شهروندی و با رویکردی امنیت محور و شایسته دانش‌آموز ایرانی طراحی و در این سامانه وظایف هر ارگانی مشخص‌شده است.

وی به خانواده‌ها توصیه نمود: نسبت به ثبت‌نام فرزندان در سامانه سپند اقدام کنند و از مزایای آن ازجمله رصد تخلف‌های راننده‌ها، ‌ثبت انتقادات و پیشنهادها، رصد آنلاین پیاده و سوارشدن فرزندانشان از سرویس بهره ببرند.

در سال تحصیلی جاری حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده‌شده و حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.