حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری شنبه شب در یادواره شهیدان مدافع حرم، رسول و مهدی جعفری در مصلای قدس قم اظهار داشت: آمریکا قرار بود، مسائل سوریه را طی مدت سه ماه تمام کند، ولی هشت سال طول کشید.

وی بیان داشت: این کشور همچنین می‌خواست مسائل یمن را در سه‌ماه به اتمام برساند اما اکنون به بالای سه سال رسیده‌است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم این است که آمریکا اقرار و اعتراف به شکست دارد و از همه اهداف خود عقب نشینی کرده‌است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پانزدهم مهرماه جاری دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را صادرکرد.

وی ادامه داد: اگرچه ما می‌دانیم دشمن ممکن است به ظاهر، تاکتیک و روش و شیوه و راهبرد را خود تغییر دهد ولی اهداف آن باقی می‌ماند.

ذوالنوری علت اصلی ناکامی آمریکا را ناتوانی مقابل جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد: یاران خدا و دلدادگان اهل بیت(ع) و  سربازان امام زمان(عج) مقابل آنها ایستادند، از این رو نتوانستند به اهدافشان برسند، ولی جنگ ما پایان ندارد.

وی گفت: عوامل متعددی مانند ایمان، معنویت، عشق به اهل بیت(ع)، شهادت طلبی، دنیا گریزی، آخرت گرایی، عشق به ولایت و زیر پرچم ولایت و رهبری حرکت کردن جوانان را در همه عرصه‌ها از دفاع مقدس تا دفاع از حرم اهل بیت موفق کرد و باعث سرشکستگی دشمن شد.

وی با اشاره به محبوبیت خاص نظام اسلامی دربین ملت‌های مختلف جهان گفت: امروز شیعیان پاکستانی وقتی وارد خاک جمهوری اسلامی می‌شوند آن را می‌بوسند، و در ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام پرچم جهان اسلام به دست ولی امر مسلمین و نایب امام زمان(عج) است.

ذوالنوری ادامه داد: امروز جهان اسلام و تشیع ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب را ولی امر می‌دانند، و زیر یک پرچم قرار گرفتن است که جهان کفر را مضطرب و آشفته کرده‌است.

وی گفت: آنچه که رمز موفقیت است باید تقویت شود و تا زمانی که در مسیر موفقیت حرکت می‌کنیم، هر روز به زمینه سازی ظهور مهدی موعود و ایجاد تمدن مهدوی و حسینی نزدیک تر می‌شویم و جهان اسلام نیز مشتاق‌تر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، حرکت حماسی اربعین را بخشی از اقدام‌های لازم برای تحقق حاکمیت جهانی مهدوی و زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه الله و شکل‌گیری جهانی که تشنه عدالت مهدوی است توصیف کرد و افزود: اربعین جایگاه ویژه‌ای در ایجاد این تمدن نوین اسلامی دارد، و اگر اربعین نبود هرگز چیزی از اسلامی باقی نمی‌ماند.

نماینده قم درمجلس شورای اسالمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای شهیدان مدافع حرم گفت: خوشا به حال شهیدان مدافع حرم از همه کشورهای اسلامی و حوزه مقاومت که امروز پرچم افتخار اهل بیت(ع) و اسلام را بر افراشته نگه‌داشتند.

وی افزود: اگر مدافعان حرم نبودند، امروز جهان اسلام دربدترین شرایط قرار داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما در امنیت قرار داریم و نوامیس مسلمانان عزت و احترام دارند به برکت خون‌های پاک ریخته شده و همچنین جهاد و حماسه غیور مردانی است که پرچم عزت اسلام را برافراشتند، والا داعشی‌ها حتی به خاک عتبات عالیات و مرقد بزرگان اسلام و اهل بیت(ع) نیز رحم نمی‌کردند، کما اینکه بدن مطهر اویس قرنی را از خاک بیرون کشیدند.

اجرای سرود توسط گروه ولایت و همچنین خاطره گویی یکی از همرزمان شهیدان مدافع حرم از جلوه های ویژه این مراسم بود.

شهیدان رسول و مهدی جعفری پدر و پسری همرزم از لشکر فاطمیون بودند.

مهدی سال ۱۳۹۳ در عملیات بصرالحریر آسمانی شد و از پدرش رسول سبقت گرفت، رسول که از خادمان قرارگاه اربعین قم بود پس از چندین بار اعزام به سوریه در اربعین سال ۱۳۹۶  به پسر شهیدش ملحق شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.